۸ هزار میلیارد تومان پروژه توسط شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح شد

امیرمکری گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۸ هزار میلیارد تومان پروژه توسط شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح شد که سهم کرمان ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیاوش امیرمکری، دوشنبه(۲۰ بهمن) در آیین افتتاح پروژه های توسعه فرودگاه بین المللی کرمان در سخنانی با اشاره به وجود ۵ فرودگاه در استان که ۳ فرودگاه آن در مناطق اقتصادی واقع شده؛ گفت: ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر از این فرودگاه ها دو و نیم میلیون نفر در سال است که در حال حاضر سالانه به یک میلیون مسافر خدمات می دهیم.

 




مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: شرکت در دهه فجر پروژه هایی در کشور به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان افتتاح می کند که سهم کرمان ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

 



وی یکی از پروژه ها را احداث باند اصلی فرودگاه کرمان به طول ۳۸۴۰ متر (و عرض ۶۰ متر) عنوان و بیان کرد: باند قدیمی به عنوان باند اضطراری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 



امیرمکری افزایش فضای ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه کرمان از ۲۸۰۰ مترمربع به بیش از ۷۷۰۰ متر مربع با ظرفیت پذیرش و اعزام یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر، گفت: در حال حاضر افزایش ظرفیت مسافر صد درصد است.

 



وی با بیان اینکه محوطه فرودگاه کرمان ظرفیت پارک ۵۴۰ خودرو دارد؛ ادامه داد: این فرودگاه به عنوان هاب منطقه جنوب شرق پروازهای داخلی و منطقه ای و بین المللی می تواند نقش آفرینی کند.
 

 



امیرمکری اظهار کرد: طی دو سال اخیر ۴۵۰۰ میلیاردتومان در فرودگاه های کرمان هزینه شده و با توجه به حجم عملیات در شرایط کرونایی از زمان عملیات اجرا رکورد زده و عملا" حدود یک سال و دو ماه طول کشید.
 

کد خبر 1024979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha