جمهوری اسلامی با ایجاد خودباوری   هیچ گاه به بن بست نمی رسد

حجت الاسلام مرادپور گفت: تحریم هایی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی وضع کرد، تصور می کرد می تواند جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرد، ولی با خودباوری که انقلاب اسلامی در کشور ایجاد کرده، هیچگاه نظام اسلامی به بن بست نرسیده است.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: ملت ایران با استقلال و خودکفایی توانستند در سایه رهبری امام خمینی (ره) با تمام زیاده خواهی های نظام استکبار مقابله کنند و با پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش دشمن برای ناکام ماندن نظام اسلامی همواره با هدایتهای رهبر انقلاب  راه خود را سوی آرمانهای الهی طی کنند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام مرادپور امام جمعه شهر اسکو  به مناسب فرارسیدن دهه مبارک فجر به شرح زیر ارایه می شود.

 

مهمترین هدف قیام امام (ره) چه بود؟

 اگر بخواهیم دستاورد های انقلاب اسلامی را تببین و تشریح کنیم، باید در مرحله اول به اهدافی که به خاطر آن انقلاب کردیم، شعارهای که امام خمینی و انقلابیون سر میدادند توجه کنیم. یکی از مهمترین اهداف قیام حضرت امام خمینی ( ره)  اسلام خواهی و تلاش برای اجرای احکام الهی بود. الحمدالله حاکمیت اسلام با پیروزی انقلابی تحقق یافت، بطوری که امروز مهمترین دشمنی استکبار جهانی به این دلیل است که انقلاب اسلامی پرچم اسلام واقعی را بر افراشته کرد.

 

وضعیت اخلاق و معنویت  قبل از انقلاب چگونه بود؟ پس از پیروزی انقلاب این موضوع چگونه دیده شد؟

 قبل از انقلاب اسلامی، اخلاق، دانشگاه، مراکز فرهنگی اعم از سینما و ... همگی در جهت دوری از دین بود و بطور کلی جهت عمومی زمان حکومت پهلوی دوری از خدا بود.حکومت تلاش مردم را به سمت قهقرایی  می برد. در حالی که بعد از انقلاب اسلامی جهت عمومی کشوربه سمت اسلام و برپایی دین خداست. در هشت سال جنگ تحمیلی، در راهیان نور، اربعین، محرم و ... آثار و برکات انقلاب اسلامی بخوبی دیده میشود. لذا انقلاب اسلامی به اصل شعار خود که برپایی حکومت الهی بود، دست یافته است.

 

آیا دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی توانست کشور را به بن بست برساند؟

 تحریم هایی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی وضع کرد، تصور می کرد می تواند جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرد، اما با خودباوری که انقلاب اسلامی در کشور ایجاد کرده، هیچگاه نظام اسلامی به بن بست نرسیده است.

 

تحریم های استعماری آمریکا تا چه اندازه توانست بر پیشرفت کشور اثرگذار باشد؟

برخلاف اینکه امپریالیسم جهانی با همپایمانان خود، هر روز توطئه ای جدید را علیه انقلاب برنامه ریزی می کنند ولی روزی نیست که انقلاب اسلامی به دستاورد جدیدی دست پیدا نکند. پیشرفت در صنعت موشکی برخلاف شدیدترین تحریم ها نمونه خوبی برای نشان دادن ناکامی های دشمن است.

 

آیا قبل از انقلاب اسلامی نیز ایران بعنوان یک کشور قدرتمند مطرح میشد یا خیر؟

 مقایسه قبل و بعد از انقلاب اسلامی بخوبی نشان می دهد که انقلاب اسلامی چه دستاوردهای عظیمی در حوزه های مختلف داشته است. یکی از بانفوذ ترین کشور در جامعه بین المللی جمهوری اسلامی ایران است. در حالی که قبل از انقلاب اسلامی، ایران تبدیل به پایگاه آمریکایی ها در منطقه شده بود.

 

آیا تا کنون امریکا بعنوان ابرقدرت از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است؟

 در طول 42 سال از عمر انقلاب اسلامی، آمریکا چندین بار از ایران در حوزه مختلف شکست خورده است که همه آنها در نتیجه پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه های الکترونیکی، موشکی، پهپادی، علمی، پزشکی و حتی جنگ رسانه ای بوده است. مردم و مسئولین همه باید قدر دان این انقلاب اسلامی باشیم که باعث عزت و آبرو شد.

کد خبر 1024984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha