لزوم تدوین الگوی توسعه مازندران به همت جامعه نخبگان

حجت الاسلام محمدی لائینی استفاده از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های مختلف را راهکار اساسی حل مشکلات جامعه دانست، گفت: نخبگان استان باید الگوی توسعه ارائه کنند تا به درستی زمینه معرفی برجستگی های مازندران که مورد انتظار مقام معظم رهبری است، فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(20بهمن) در نشست با جمعی از اعضای بنیاد ملی نخبگان استان مازندران ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: آینده و درخشش و نفوذ انقلاب اسلامی در جهان بر پایه علم است می طلبد دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی بسترهای لازم را فراهم کنند تا مشارکت نخبگان در اداره امور جامعه تقویت شود.

نماینده ولی فقیه درمازندران بیان کرد: تولید علم اگر با سازکارهای درست به بدنه اجرایی کشور متصل نشود، بدنه اجرایی درست حرکت نخواهد کرد یا کند حرکت می کند.

 

وی اشاره به این موضوع که بسیاری از استعدادهای این استان می توانند با کمترین کمک های مالی تاثیرات بسزایی برای استان داشته باشند، افزود: بی شک سرمایه گذاری بر روی این جوانان سبب ارتقاء جایگاه دیارعلویان در حوزه های مختلف و همچنین حفظ نخبگان در استان می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد:باید جلسات متعددی با خیرین و صاحبان کارخانجات و شرکت ها و مشاغل تجاری با هدف شفاف سازی سرمایه گذاری بر روی ایده پردازان و مخترعین استان برگزار شود تا آن ها مجاب به سرمایه گذاری بر روی این ایده ها شوند.

 

وی با بیان اینکه باید زیرساخت های حفظ نخبگان در استان فراهم شود تا خدای ناکرده کشورهای غربی با انگیزه سیاسی این جوانان را جذب نکنند، گفت: ایران اسلامی بعد از 42 سال انقلاب امروز در جایگاه شانزدهم جهان از نظر تولید علم ایستاده باید دید این علم در کدام بخش از جامعه کاربردی شده و درحال بهره برداری است.

امام جمعه ساری به اهمیت پژوهش برای توسعه و پیشرفت استان اشاره کرد و گفت: نخبگان استان باید الگوی توسعه ارائه کنند تا به درستی زمینه معرفی برجستگی های مازندران که مورد انتظار مقام معظم رهبری است، فراهم شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه دانشگاهیان باید پژوهش محور باشند، اظهار کرد: مجامع علمی به دنبال افزایش بودجه بخش پژوهش هستند اما در عمل کمتر به این مهم توجه می شود.

 

کد خبر 1025145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha