پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در گلستان/ به زودی فعالیت پتروشیمی گلستان از سر گرفته می شود

حق شناس گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در طول ۹ ماهه نخست سال در استان گلستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، « هادی حق شناس» شامگاه امروز (دوشنبه 20 بهمن) در نشست فعالان اقتصادی استان گلستان با رئیس سازمان بازرسی کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات استان گلستان پتروشیمی است که 90 هزار سرمایه گذار دارد و 15 سال از اجرای این پروژه می گذرد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در دادگاه حکم ورشکستگی این مجتمع ارائه شده بود ولی با همکاری دستگاه نظارتی و دستگاه قضائی توانستیم این مجتمع را احیاء کنیم و به زودی کلنگ آن را بر زمین خواهیم زد.

 

حق شناس بیان کرد: همواره دستگاه های نظارتی کمک کردند که بتوانیم مشکلات فعالان اقتصادی را برطرف کنیم، استان گلستان در تولید گندم و پرورش طیور مزیت دارد و باید از فعالان این بخش حمایت کنیم.

 

وی افزود: در گلستان مجبور هستیم که گندم را به قیمت تضمینی بفروشیم و همواره قیمت تمام شده از قیمت تضمینی پایین تر است و مجبور هستیم که گندم را ارزان در اختیار دیگر استان ها قرار دهیم.

 

حق شناس تاکید کرد: امسال گلستان در رتبه نخست تولید گوشت مرغ قرار دارد و در طول 10 ماهه گذشته 270 هزار تن گوشت سفید تولید کردیم و ظرفیت جوجه ریزی در واحدهای پرورشی استان بالغ بر 15 میلیون قطعه است.

 

وی بابیان اینکه نزدیک به یک هزار واحد مرغداری در استان فعال است، افزود: به دلیل مداخل دولت ها به موضوع قیمت گذاری واحدهای تولیدی ما زیان می بینند و نیاز است که از فعالان این عرصه حمایت شود.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: یک هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در طول 9 ماهه نخست سال در استان گلستان پرداخت شده است و از این نظر رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص دادیم.

 

وی به ظرفیت استان گلستان در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: از فروردین سال ۱۴۰۰ شاهد راه اندازی خط پروازی گرگان-اکتائو خواهیم بود.

کد خبر 1025299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha