لزوم تسریع در تأمین آب مسکن محرومین نهبندان

بیکی گفت: لازمه سکونت اصلی در شهرستان مرزی نهبندان، آب است که باید آب و فاضلاب دستور ویژه ای برای تأمین آب مسکن های محرومین شهرستان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» (٢٠ بهمن) در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای سه فرسخ، اظهار کرد: در دهه مبارک فجر امسال شهرستان نهبندان نسبت به سایر شهرستان ها بیشترین تعداد پروژه را افتتاح و کلنگ زنی دارد.

 

فرماندار نهبندان افزود: در دهه فجر امسال ٣١١ پروژه با اعتبار ٣۶٠ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود که در ردیف اول تعداد پروژه و ردیف دوم اعتباری استان هستیم که حاکی از نگاه ویژه مسؤلان به نهبندان است.

 

وی بیان کرد: یکی از مشکلات این است که در ایام تابستان بیش از ١٠٠ روستا با تانکر آبرسانی می شود که پراکندگی و وسعت زیاد شهرستان هزینه خدمت رسانی را دو چندان کرده است، لذا تقاضا داریم برای حل این مشکل، آب و فاضلاب عنایت ویژه ای به منطقه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه تعداد روستاهایی که با تانکر  آبرسانی می شود زیاد است، افزود: همچنین قطعی آب به دلیل وسعت زیاد در برخی مجتمع سبب می شود مردم یک منطقه تا یک هفته آب نداشته باشند.

 

فرماندار نهبندان اضافه کرد: پروژه آبرسانی به روستاهای سه فرسخ و کوه لوله امروز افتتاح و عملیات آبرسانی به روستای استند همزمان با دهه فجر آغاز می شود.

 

بیکی با تاکید بر تامین زیر ساخت های مسکن محرومین در نهبندان، افزود: از ١٠ هزار مسکن محرومین، یک هزار و ۶۰۰ واحد در نهبندان یعنی ١۶ درصد مسکن استان در این شهرستان ساخته‌ شده است.

 

وی با بیان اینکه در تامین برق مسکن محرومین ۵٠ درصد روستاها انجام شده و گاز رسانی هم در حال انجام است، تصریح کرد: لازمه سکونت اصلی در شهرستان مرزی نهبندان، آب است که باید آب و فاضلاب دستور ویژه و عنایت ویژه ای برای مسکن های ساخته شده و رفع مشکل آب داشته باشند.

 

کد خبر 1025310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha