بهره مندی ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار قزوین از اینترنت پرسرعت

جهرمی گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گر فته تا پایان دولت، ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت دسترسی می یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد جواد آذری جهرمی» شب گذشته (دوشنبه 20 بهمن) در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در عصر ارتباطات بسیار سخت است که به فضای مجازی دسترسی وجود نداشته باشد و امروز بیش از ۱۳ میلیون دانش ‌آموز، یک ‌میلیون معلم، ۴ میلیون دانشجو و بیش از ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه، آموزش را از طریق فضای مجازی دنبال می کنند.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در فضای مجازی شاهد حضور بسیاری از افراد برای کسب و کار هستیم و امروز ارتباطات یکی از حقوق افراد محسوب می شود و از همین رو هم پیاده سازی آن حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار باید به شبکه اینترنت دسترسی داشته باشد که اگر این سیاست گذاری از سوی مقام معظم رهبری وجود نداشت این جدیت در کار را شاهد نبودیم.

 

جهرمی تأکید کرد: 98 درصد جمعیت شهری و روستایی در کشور به شبکه اینترنت دسترسی دارند و نبود دسترسی در برخی مناطق هم ناشی از وضعیت جغرافیایی آن منطقه و نبود زیرساخت ها است البته میانگین وضعیت ارتباطات روستایی در قزوین از کشور پایین تر است که با توجه به برنامه ریزی صورت گر فته تا پایان دولت، 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت پرسرعت دسترسی می یابند.

 

وی خاطر نشان کرد:همچنین 120 کیلومتر فیبرنوری در منطقه طارم سفلی انجام می شود که اقدامات برای این منظور آغاز شده و 100 کیلومتر فیبرگذاری شده و برای مسیر الموت هم بیش از 27 میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته شده است که در 180 کیلومتر  انجام خواهد شد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه یادآور شد: در حوزه حمایت از پیام‌ رسان ‌های داخلی ما اقداماتی را داشتیم که البته به زیرساخت هایی در این حوزه نیاز است که باید دستگاه های مربوطه پیگیری کنند.

 

کد خبر 1025387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha