نیازمند تغییر نگرش در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم

باغشمال گفت: توسعه و گسترش نرم‌افزارهای نمایش فیلم و سریال در فضای مجازی را یکی از نمونه های موفق و بارز اقتصاد دیجیتال فرهنگ و هنر دانست.

«فرهاد باغشمال» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز  با اشاره به اهمیت و ضروت توجه به کسب و کارهای فرهنگی و خلاق در کشور اظهار داشت: رویکرد جدی متولیان فرهنگی کشور نسبت به مقوله اقتصاد هنر و فرهنگ، می تواند در راستای ارتقای سطح معیشتی فعالان این عرصه نیز اثرگذار باشد.

مدیر سینماهای حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نیازمند تغییر نگرش جدی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر کشور هستیم، گفت: نگاه ویترینی و تشریفاتی نسبت به فرهنگ و هنر همواره فعالان فرهنگی و هنرمندان عرصه های مختلف را آزار داده است، تا جایی که گاه هنرمند نمی تواند برای امرار معاش از مسیر هنر خود به باورپذیری برسد.

باغشمال با با تأکید بر توانمدسازی ساختارهای فرهنگی کشور برای راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و خلاق خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته، به دنبال شیوع کرونا در سراسر جهان، این حقیقت به اثبات رسید که با توانمندسازی در موضوع اقتصاد دیجیتال فرهنگ و هنر می توان به تولید ثروت نیز اندیشید.

مدیر سینماهای حوزه هنری آذربایجان‌شرقی توسعه و گسترش نرم‌افزارهای نمایش فیلم و سریال در فضای مجازی را یکی از نمونه های موفق و بارز اقتصاد دیجیتال فرهنگ و هنر دانست و تصریح کرد: اگر زیرساخت های لازم و بستر مناسب برای فعالان فرهنگی و هنری در فضای مجازی فراهم شود، قطعا تولیدات فاخر هنری را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است، دوره های آموزشی «کسب و کارهای فرهنگی و خلاق» و «توانمندسازی در موضوع اقتصاد دیجیتال فرهنگ و هنر» با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با همکاری موسسه ندای وحی، به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

کد خبر 1025415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha