مجموعه تئاتر شهر تبریز به زودی بازگشایی می‌شود

ناظمی‌ اظهار امیدواری کرد با بازگشایی مجموعه تئاتر شهر تبریز، بخشی از آلام هنرمندان این عرصه التیام یافته و نشاط و سرزندگی به حوزه‌ی تئاتر استان و اهالی این هنر باز گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» در نخستین روزهای کاری خود در محل تئاتر شهر تبریز حضور یافت و از نزدیک در جریان روند تکمیل و بازسازی این مجموعه فرهنگی و هنری قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در حاشیه‌ی این بازدید با اشاره به تاثیرات مخرب شیوع ویروس کرونا در سطوح مختلف جامعه علی‌الخصوص حوزه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: متاسفانه در طول یک سال گذشته بسیاری از کسب و کارهای فرهنگی دچار آسیب شده‌ و هنرمندان در رشته‌های مختلف رنج این آسیب را به جان خریده‌اند اما خسارت وارده به حوزه‌ی تئاتر به دلیل تعطیلی سالن‌های نمایش  بیش از سایر حوزه‌‌‌ها محسوس و مشهود است.

وی افزود: حضور مخاطب موجب رونق هنر نمایش می‌شود و در این ایام متاسفانه به علت شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌ها ، هنر نمایش و هنرمندان این رشته متحمل خسارت‌های بسیاری شدند و از این رو اولویت ما بازگشایی این سالن‌ها و تسهیل و توسعه فعالیت‌های هنری و علی‌الخصوص تئاتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،‌ اظهار امیدواری کرد با بازگشایی مجموعه تئاتر شهر تبریز، بخشی از آلام هنرمندان این عرصه التیام یافته و نشاط و سرزندگی به حوزه‌ی تئاتر استان و اهالی این هنر باز گردد.

ناظمی پس از اینکه در جریان جزئیات ساخت و ساز و تجهیز مجموعه تئاتر شهر تبریز قرار گرفت، بر لزوم کیفیت‌گرایی در تکمیل این پروژه تاکید کرد و گفت: در روزهای آتی با حضور چند تن از صاحبنظران و فعالان حوزه‌ی تئاتر در محل این مجموعه، سعی خواهیم کرد این پروژه با نظر نهایی و درخواست‌های اهالی تئاتر منطبق شده و با کیفیت مطلوب بازگشایی شود.

وی همچنین پیشنهاداتی را در خصوص اصلاح برخی مشکلات این پروژه ارائه کرد.

گفتنی است این مجموعه در سال 1350 به عنوان مرکز آموزش تئاتر و بخش‌هایی از آن نیز به عنوان تالار فرهنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت که در اواخر دهه 79 بخشی از آن بازسازی شده و یک طبقه به این مجموعه اضافه شد.

این مجموعه در سال 86 تحت عنوان تئاتر شهر تبریز نام گرفت و در سال 97 نیز کار بازسازی اساسی آن شروع شد و در حال حاضر کار مقام سازی و بهسازی سالن نمایش اصلی نهایی شده و امورات اصلاحی درخصوص چهار پلاتوی این مجموعه و زنده‌سازی فضای کلی تئاتر شهر و طراحی داخلی آن در حال اتمام است.

کد خبر 1025354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha