افتتاح نمایشگاه مجازی نقاشی خط قرآنی در اسپانیا/ نمایش ۲۵ اثر از هنرمندان ایرانی

به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و ایام الله دهه فجر انقلاب، نمایشگاه مجازی خط قرآنی با موضوع «کلمات نور» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم که در محل مؤسسه آل البیت مادرید برگزار شد، محمد مهدی احمدی، رایزن فرهنگی ایران در مادرید در سخنانی، با معرفی این نمایشگاه مجازی و ویژگی‌های آن، گفت: این نمایشگاه نیز به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) از امروز آغاز به کار می‌کند و به مدت دو ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی به اهمیت و ضرورت برگزاری نمایشگاه قرآن اشاره کرد و افزود: در شرایطی که تمام دنیا با بحران‌های اخلاقی و فتنه‌ها و انحرافات مواجه است، بزرگان ما، پیامبر مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) توصیه کرده‌اند که تنها راه نجات بشر تمسک به قرآن است.

احمدی با اشاره به سابقه نقاشی خط به عنوان یکی از سبک‌های مدرن در هنرهای بصری در ایران اظهار کرد: نتیجه ترکیب هنرمندانه نقاشی و خطاطی است و مورد توجه علاقه مندان به هنر چه در ایران و چه در جهان قرار گرفته است.

وی همچنین، به معرفی سه هنرمند که در قالب 25 اثر در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند پرداخت و گفت: پیمان پیروی، متخصص خط نستعلیق و دارای مدرک فوق ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران، حسین نوروزی، متخصص در خط ثلث و دارای مدرک فوق ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران و علی تن، استاد دوره‌های تنخصصی نقاشی و داور با سابقه در مسابقات و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی هنری سه هنرمند برجسته‌ای هستند که آثار نقاشی خط آنها در این نمایشگاه با عنوان «کلمات نور» به نمایش در آمده است.

تمسک به قرآن و عترت عامل سعادت بشر است

ابوعمار، مدیر مؤسسه آل البیت(ع) مادرید با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) گفت: جایگاه آن حضرت نزد پیامبر اسلام و همه مسلمانان، رفیع و عظیم است. توجه به قرآن، خواندن قرآن تدبر و تفسیر آیات قرآن به عنوان اصل و اساس دین اسلام ضروری است.

وی تمسک به قرآن و عترت را عامل سعادت بشر دانست و  تقارن ولادت فرخنده حضرت زهرا(س) با ایام دهه فجر و و پیروزی انقلاب اسلامی که مبنای آن توجه به اهل بیت(ع) و تعالیم آنان بوده است را به فال نیک گرفت.

قشقاوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز در این مراسم، از تلاش رایزنی فرهنگی ایران در مادرید و مؤسسه آل ‌البیت(ع) برای افتتاح نمایشگاه قرآنی به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و ایام دهه فجر قدردانی کرد.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای مشاهده آثار نمایشگاه مجازی نقاشی خط قرآنی می‌توانند 19 بهمن تا 18 فروردین‌ماه سال آینده به نشانی اینترنتی http://revera.ir/app/proj17 مراجعه کنند.

کد خبر 1025482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha