عملیات اجرایی شرکت پاسارگاد کربنات سدیم آغاز شد

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی شرکت پاسارگاد کربنات سدیم با حضور معاون وزیر صنعت و استاندار هرمزگان در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « زرندی »، معاون وزیر صمت در حاشیه مرا آغاز عملیات اجرایی این پروژه ضمن قدردانی از نگاه توسعه ای و تسهیل سرمایه گذاری های صنعتی و معدنی در هرمزگان با حمایت های ویژه استاندار، استراتژی اصلی از ایجاد واحدهای معدنی و صنعتی را ایجاد ارزش افزوده بالا دانست.

 

وی افزود: توسعه تکنولوژی و صادرات اصلی ترین استراتژی در هرمزگان است و وجود منابع معدنی و واحد‌های صنعتی در این استان، یک فرصت مهم برای توسعه کشور است.

 

دکتر « فریدون همتی »، استاندار هرمزگان نیز گفت: این شرکت دو محصول کربنات سدیم سبک و سنگین را با میزان سرمایه گذاری 16هزار و 930میلیارد تومان تولید خواهد کرد.

 

وی با اشاره به سرعت بخشی به روند سرمایه گذاری در استان برای کم کردن اثرات تحریم، بر هموارسازی این بستر برای کاهش اثرات تحریم و افزایش تولید و اشتغال تأکید کرد.

 

« قاسمی »، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: با راه اندازی این واحد که سالیانه قادر است یک میلیون و 200هزارتن کربنات  سدیم سبک و سنگین تولید کند، برای بیش از یک هزار و 500نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

 

وی افزود: با راه اندازی این واحد که بزرگترین کارخانه در خاورمیانه محسوب می شود،با احتساب اشتغال ثانویه و در مجموع برای 7000نفر  اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.

 

 

کد خبر 1025518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha