۴۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان زنجان واگذار شد

در آئین واگذاری همزمان ۲ هزار ۳۸۱ واحد مسکن مددجویی به معلولین ومددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، ۴۰ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی استان زنجان واگذار شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در این مراسم که از طریق ویدئو کنفرانس وبا حضور دکتر قبادی دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد ، اظهار کرد: در سال جاری ۱۱۳ واحد مسکن و از دهه فجر سال ۹۷ تا ۹۸ نیز۱۷۶ واحد مسکونی به خانوارهای تحت پوشش فاقد مسکن استان زنجان واگذار شده که ۹۶ واحد مسکونی در سطح شهرستان ها و ۱۹۳ واحد در سطح روستاها بوده است .

 

محمد محمدی قیداری با اشاره به اینکه برای احداث 40  واحد مسکن ، یک میلیارد و500 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و نزدیک به یک میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است ، تصریح کرد : 9 واحد در شهرستان زنجان ، 24 واحد در شهرستان خدابنده ، 2 واحد در شهرستان طارم ، 3 واحد در شهرستان ماهنشان ،  2 واحد در شهرستان ابهر به مددجویان واجد شرایط واگذار شد .

 

محمدی با بیان اینکه تامین مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر، اولویت اصلی بهزیستی است، افزود:  در مناطق روستایی استان نیز250خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر شناسایی شده است که 163 مورد قرارداد احداث مسکن برای آنان منعقد شده است و ساخت 150واحد مسکونی در مرحله پایان کار قرار دارد.

 

وی در خصوص تامین ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش با بیان اینکه استان زنجان توانسته با معرفی 58خانوار به این صندوق واختصاص تسهیلات قرض الحسنه به 57 خانوار رتبه اول را کسب نماید و روند پرداخت ، طبق لیست ارسالی  ادامه دارد، خاطر نشان کرد :6 میلیارد و 695 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت پرداخت شده است .

 

این مقام مسئول اظهار کرد: به موجب ماده ۱۹ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت  و مددجویان دارای پرونده تحت پوشش بهزیستی از پرداخت هزینه‏ های صدور پروانه ساختمانی، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می شوند که از ابتدای ابتدای سال جاری تا کنون  385 نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از انشعابات رایگان آب ، برق ، گاز و عوارض شهرداری بهره مند شده اند  .

 

کد خبر 1025548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha