استفاده از ظرفیت های مختلف خوزستان برای توسعه شیلات

شریعتی بر استفاده از همه ظرفیت های مختلف خوزستان برای توسعه شیلات تاکید کرد و گفت: لازم است در موضوعات فنی، دانش افزایی و ... شرایط مطلوبی را برای آینده فراهم کنیم در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» صبح امروز (سه شنبه ۲۱ بهمن) در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان مرکز ملی توسعه توان افزایی شیلات کشور، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و استانداری خوزستان اظهار کرد: در چند سال اخیر اقدامات توسعه ارزشمندی در حوزه شیلات استان صورت گرفته و در این زمینه اداره کل تعاون نهایت همکاری را داشته است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه این استان در طی پنج سال از رتبه سوم به رتبه نخست شیلات کشور در آمد اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده سعی بر این داریم که در این حوزه همانند کشاورزی فاصله استان خوزستان با سایر استان ها قابل توجه شود.

 

وی به طرح های در دست اجرا در حوزه شیلات خوزستان اشاره کرد و افزود: طرح ۳۹۰ هکتاری و طرح یک هزار و ۱۰۰ هکتاری در هندیجان، طرح سوسن اندیکا، طرح ۱۲ هزار هکتاری شرکت پتروشیمی ماهشهر از جمله مهمترین طرح های در دست اجرا در حوزه شیلات هستند که در آینده نزدیک شاهد تحول در این حوزه در خوزستان خواهیم بود.

 

شریعتی به تعطیل بودن طرح شیلات شهرستان اندیمشک اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با توجه به منابع مالی که از دولت تخصیص داده شده بود مدت ها تعطیل بود که خوشبختانه بر اساس تفاهم انجام شده به زودی شروع به کار می کند و ظرف چندماه ظرفیت آن به چشم خواهد خورد.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح ها شرایط خوبی را برای اشتغال زایی ایجاد می کنند گفت: ایجاد این تعاونی می تواند مشوقی برای سایر تعاونی ها در حوزه های مختلف شود.

 

استاندار خوزستان با ابراز خرسندی از اجرای طرح شورورزی شرکت توسعه نیشکر در جهت آبزی پروری و همکاری با شیلات تصریح کرد: خوشبختانه مشکل صید پشت سدی رفع شده و فاز اول سید ماهی پشت سد مارون به زودی آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه خوزستان زمین های حاصلخیزی برای کشاورزی دارد عنوان کرد: بنا را براین نهادیم که از همه ظرفیت های مختلف استان برای توسعه شیلات استفاده شود و لازم است در موضوعات فنی، دانش افزایی و ... شرایط مطلوبی را برای آینده فراهم کنیم در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

 

شریعتی درپایان خاطر نشان کرد: امیدواریم پس از امضای این تفاهم نامه با همین جدیدت، مفاد لازم جنبه عملی پیدا کنند که با بهره مندی از الگوهای کشت متنوع و مدرن دنیا گام بلندتری در تامین امنیت غذایی برداشته شود.

 

کد خبر 1025642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha