اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه اورامانات تحسین برانگیز است

محمدی، گفت: اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه اورامانات تحسین برانگیز بوده و ساخت و توسعه بیش از ۵۰۰ مسجد و برگزاری نمازهای جمعه و جماعت در منطقه اورامانات از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

احمد محمدی جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: تقدیر و مشیت الهی، حکمت و تدبیر، اخلاص و امام خمینی (ره) و وحدت و انسجام مردم ایران اسلامی از عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی بود.

 

وی خاطر نشان کرد: رسول اکرم (ص) همیشه در تلاش بود در راستای حفظ وحدت و پیوند و اخوت اسلامی در بین مسلمانان بود، دشمنان اسلام از گسترش و رشد جوامع اسلامی در حوزه های مختلف هراس داشته و دست به تفرقه افکنی میان مسلمانان می زنند.

 

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه افزود: ۲۱ مدرسه علوم دینی رسمی و ثبت شده و ۶۰ مدرس دارای حکم در منطقه اورامانات نیز از دیگر برکات انقلاب اسلامی است .

 

محمدی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۰ مسجد در منطقه اهل سنت دایر بوده که به لطف خداوند امروز به ۵۱۵ مسجد و تعداد حوزه‌های علمیه از هشت به ۱۲ عدد رسیده است که شامل سه حوزه علمیه بانوان است که ۱۷۰ طلبه مشغول تحصیل و ۵۰۰ روحانی اهل سنت فارغ التحصیل شده‌اند.

 

وی گفت: قبل از انقلاب هیچ دانشگاهی در مناطق اهل سنت وجود نداشته اما امروز اکثر دانشگاه‌ها در منطقه تأسیس شده و تعداد مدارس در روانسر از ۱۹ عدد به ۱۴۰ مدرسه و تعداد روستاهای برق رسانی شده از هشت به ۱۰۵ روستا و گاز رسانی به شهرهای باینگان و نودشه و تأسیس شهرک صنعتی جهت اشتغال زایی از اقدامات صورت گرفته است که نشان از مردمی بودن جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 1025698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha