تاصبح در دفتر هیئت‌رییسه تحصن کردم/عدم ارائه مشروح جلسات علنی غیرقانونی است

حجت‌الاسلام رسایی ضمن خبر از اینکه عدم ارائه صوت جلسات غیرقانونی است، گفت: تا صبح در دفتر هیئت‌رییسه تحصن کرده بودم و مشغول به مطالعه بودم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی چهارشنبه 15 دی مجلس در واکنش به تکذیب خبر تحصن خود در دفتر هیئت‌رییسه مجلس از سوی مشاور لاریجانی در جمع خبرنگاران گفت: تا صبح در دفتر هیئت‌رییسه مجلس بودم و مشغول به مطالعه بودم.

وی اظهار کرد: روز گذشته بعد از اتمام جلسه علنی به اتاق فرمان مراجعه کردم و نسخه‌ای از ده دقیقه آخر جلسه را خواستار شدم اما مسئولان اتاق فرمان به من گفتند باید از هیئت‌رییسه نامه‌ای بیاورم و علی‌رغم اینکه از هیئت‌رییسه نامه آورده بودم موفق به دریافت این نسخه نشدم.

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه از محبی‌نیا خواستم تا پی‌گیری‌های لازم را برای دریافت نسخه صدای جلسه علنی روز گذشته برای وی انجام دهد، گفت: محبی‌نیا به من گفت که با حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد صحبت کنم و من با وی صحبت کردم و هیئت‌رییسه نسخه مدنظر من را در اختیار من قرار نداد.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: بعد از این اتفاقات به اتاق محبی‌نیا رفتم و به وی گفتم اگر صوت جلسه علنی روز گذشته را در اختیار من نگذارید تا صبح در این مکان تحصن خواهم کرد و آقای محبی‌نیا گفت این کار را خواهم کرد.

وی بیان کرد: بعد از نیم ساعت پی‌گیری، مسئولان اتاق فرمان درها را قفل کردند و از مجلس خارج شدند و گفتند هیئت‌رییسه به ما گفته است درها را قفل کنیم.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اعتراض به رفتار هیئت‌رییسه به محبی‌نیا گفتم تا صبح در اتاق هیئت‌رییسه تحصن خواهم کرد، افزود: طبق آنچه که به محبی‌نیا گفتم تا صبح در اتاق هیئت‌رییسه ماندم و مشغول مطالعه و پی‌گیری کارهای امروز بودم.

وی با اشاره به انتشار خبر تحصن خود در یکی از خبرگزاری‌ها گفت: موضوع تحصنم را در قالب مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها مطرح کردم.

حجت‌الاسلام رسایی بیان کرد: بعد از پی‌گیری‌هایی که انجام دادم محبی‌نیا به من گفت ما مصوبه‌ای داریم که صدای هر نماینده‌ای را به خود وی بدهیم که این مصوبه از نظر من خلاف قانون است، زیرا گزارش کامل صحن علنی مجلس از رادیو پخش می‌شود.

وی ادامه داد: محبی‌نیا ساعت 7 و 15 دقیقه وارد اتاق هیئت‌رییسه شد و با او سلام و علیک کردم و وی از مردم عذرخواهی کرد و بنده نیز بعد از عذرخواهی وارد صحن شدم.

وی با بیان اینکه تحصن کردم تا هیئت‌رییسه رفتار خود را تغییر دهد، افزود: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در جلسه علنی امروز در مورد اینکه آیا می‌شود صوت جلسه علنی را فقط در اختیار نماینده درخواست‌کننده قرار داد، از نمایندگان رأی استمزاجی گرفت که این کارشان برخلاف قانون اساسی بود زیرا مشروح مذاکرات مجلس طبق اصل 69 قانون اساسی باید بعد از جلسه علنی در اختیار عموم قرار گیرد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس خطاب به نمایندگانی که امروز رأی دادند تا نسخه صدای نمایندگان تنها به خودشان داده شود، گفت: این رفتار شما به این علت است که نگران هستید تا حرف‌هایتان از سوی دیگران شنیده شود.

حجت‌الاسلام رسایی تأکید کرد: با صدای رسا اعلام می‌کنم حاضرم از هر صحبتی که می‌کنم هزار نسخه تهیه و در اختیار نمایندگان قرار دهم چرا که بنده اختیار زبان خود را دارم و می‌گویم هیچ‌گاه به کسی تهمت نزده‌ام و نمی‌زنم که از آن خجالت‌زده شوم.

حجت‌الاسلام رسایی تصریح کرد: هیئت‌رییسه روز به روز با اشتباهات خود سعی در پوشاندن اشتباهات گذشته خود دارد.

وی ادامه داد: تحصن من ربطی به مشاور لاریجانی ندارد که وی امروز در جمع خبرنگاران آن را تکذیب کرده است.

پایان پیام/

کد خبر 10257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha