اهمیت دهه فجر برای مردم تبیین شود

آیت الله نورمفیدی گفت: دهه فجر ایام بسیار مهمی در تاریخ کشور به شمار می رود و باید اهمیت این روزها برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» شامگاه امروز (سه شنبه 21 بهمن) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دهه فجر ایام بسیار مهمی در تاریخ کشور به شمار می رود و باید اهمیت این روزها برای مردم تبیین شود.

 

نماینده  ولی فقیه در گلستان ادامه داد: یکی از فرامین خداوند به حضرت موسی (علیه السلام) این بود که روزهای خدایی را همیشه برای مردم یادآور شود و در آن زمان حضرت موسی (علیه السلام) آن روزهایی که از زیر بار بردگی و ذلت فرعون خارج شده بودند را یادآوری می کرد.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: در دوران انقلاب اسلامی شرایط بدی در کشور حاکم بود، در نظام شاهنشاهی ظاهرا بردگی وجود نداشت ولی در درون شبکه شاهنشاهی بردگی و ذلت موج می زد و آمریکایی ها اگر به کوچکترین مسئله کشور دستوری ورود پیدا می کردند شاه مملکت اجازه مداخله نداشت.

 

وی افزود: همه شئون زندگی ایرانیان در دوران پهلوی تحت سلطه آمریکا بود و به همه ارزش های ملی  و اسلامی ما توهین می کردند و کسی قدرت مقابله با آمریکایی ها را نداشت.

 

نماینده  ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: خداوند موسی زمان یعنی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) را فرستاد و معمار کبیر انقلاب اسلامی کشور را از بار ذلت رها کرد و شعار «استقلال» را در کشور طنین انداز کرد.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: امام خمینی (رحمه الله علیه) کشور را از ذلت نجات داد و عزت را برای مملکت به ارمغان آورد و این مهم بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر اراده خداوند نبود نمی توانست یک ملت در برابر یک رژیم تا دندان مسلح که 50 هزار مستشار آمریکایی در آن حضور داشت به پیروزی برسد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه امروز کشور افتخارات زیادی دارد، متذکر شد: رمز پیروزی انقلاب انگیزه الهی و وحدت است و این دو از موضوعاتی است که مقام معظم رهبری و امام خمینی (رحمه الله علیه) به آن تاکید دارند.

 

کد خبر 1025816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha