انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی و مومنانه است

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که انقلاب اسلامی را پدیده ای زنده و با اراده عنوان کرده اند،گفت: این انقلاب مردمی و مومنانه است و توانسته علی رغم همه توطئه ها و شرارت های دشمنان در طول ۴۲ سال پابرجا بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (چهارشنبه، 22 بهمن ) در مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در ساحل دریای خزر در خیابان پاسداران انزلی برگزار شد با بیان اینکه توطئه های دشمنان ذره ای سستی و کم توجهی به اراده ملت برای پاسداری از انقلاب اسلامی وارد نکرده است افزود: حضور باشکوه، وحدت آفرین و دشمن شکن شما مردم باانگیزه، انقلابی و قهرمان که از نسلهای مختلف انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر جمع شدید نشان از انسجام و پایداری عمیق انقلاب دارد.

 

امام جمعه انزلی تصریح کرد: حضور باشکوه، وحدت آفرین و دشمن شکن شما مردم باانگیزه، انقلابی و قهرمان که از نسلهای مختلف انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر جمع شدید نشان از انسجام و پایداری عمیق انقلاب دارد.

 

وی اضافه کرد: اگر چه امسال به واسطه شرایط کرونا محدودیت هایی برای اجرای مراسم و راهپیمایی های عظیم 22 بهمن در سراسر کشور به وجود آمد اما تجربه بسیار خوب و گرانقدری به دست آمد که موجب شد به آسیب های موجود در جامعه که مورد غفلت قرار گرفته اند توجه بیشتری شود.

 

وی این مجموعه عوامل را موجب کندی حرکت گام های دوم انقلاب اعلام کرد و افزود: در گام دوم انقلاب باید آسیب ها و کمبودهایی که در ادامه این مسیر و در تداوم راه انقلاب وجود دارد را جبران کنیم. یکی از تجربه های گرانقدری که در این ایام حاصل شد اصل بی اعتمادی به دشمنان است که این امر بیش از گذشته به اثبات رسید.

 

شمس الدین ادامه داد: آنهایی که فکر می کردند دشمنان ما از انسانیت برخوردار هستند و قوانین بین المللی و حقوق بشر را رعایت می کنند متوجه شدند آنها حتی در شرایط سخت کرونا از ورود تجهیزات اولیه بهداشتی و درمانی به کشور ممانعت کردند.

 

حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد: از جمله اصولی که انقلاب بر آن استقرار یافت و پافشاری می کرد کار آمدی، روحیه جهادی و ایثارگرانه مردم به ویژه کادر بهداشت و درمان برای حفظ سلامت جامعه و حضور جهادگرانه اقشار مختلف مردم روحانی، دانشجو، بازاری، زن و مرد، پیر و جوان در کنار مدافعان سلامت برای مبارزه با آن ویروس منحوس بود.

 

وی تجربه حاصل از این ویروس منحوس را تقویت و اثبات چندین باره اصل مهم ما می توانیم عنوان کرد و گفت: پایبندی به اصل ما می توانیم را در اختراع، ابتکار و تامین نیازهای ضروری کشور در بخشهای مختلف خصوصا در بخش سلامت از تولید ماسک و مواد ضدعفونی تا ساخت دستگاه، تجهیزت و واکسن کرونا می توان به راحتی مشاهده کرد که با استفاده از توان نیروهای داخلی بدست آمد و نه تنها نیاز کشور را تامین کرد بلکه بسیاری از این اقلام به سایر کشورها صادر شد.

 

امام جمعه انزلی اظهار داشت: تجربه ای که از فراگیری بیماری منحوس کرونا و تنگناهای اقتصادی در برابر تحریم های دشمنان حاصل شد ضرورت پی ریزی یک اقتصاد قوی و مقاوم در برابر تگناهای خارجی را بیش از پیش بر همگان مشخص کرد.

 

وی با بیان اینکه در کنار این دستاوردها آسیب های انتخاب افراد، مسئولان ضعیف و ناتوان و غیر ملتزم به اصل ولایت و تبعیت از رهبری نیز شناسایی شد، خاطر نشان کرد: باید از این تجربیات استفاده کنیم تا آنچه از بیانیه گام دوم انقلاب پیش روی ماست با قدرت و قوت بیشتر و عزمی راسخ تر برای کاستی ها و آسیب هایی که تا به امروز داشته ایم، برای بیمه کردن انقلاب و مقاوم کردن بخشهای مختلف اداره جامعه کشور و نظام اسلامی بهره گیریم.

 

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: برای آنکه انقلاب آسیب ناپذیر شود باید بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمود های رهبری مورد توجه و عمل مردم و مسئولان جامعه قرار گیرد. امیدواریم در ماههای آینده با انتخاب دولت حزب الهی، جوانگرا و کار آمد، پیشرفت و خودکفایی در کشور سرعت چشمگیر تری یابد.

 

وی با اشاره به اینکه باید با انتخاب مسئولانی توانمند، انقلابی ، تازه نفس و قوی کشور را به پیش ببریم، تاکید کرد: انقلاب اسلامی با اتکاء به قدرت الهی، ایستادگی و مقاومت، حضور در صحنه،  بانشاط و پرانگیزه، شاداب و روز افزون در دفاع از ولایت، اسلام و مردم پرتوان تر و مقتدر تر از هر زمان وارد شود و با ساختن وایجاد تمدن نوین اسلامی زمینه ساز طلوع خورشید ولایت عظمی ولی عصر (عج)باشد.  

کد خبر 1026063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha