نقشه راه استان با توجه به ظرفیت های موجود ریل گذاری شود

به گفته آیت‌الله خاتمی نقشه راه استان بایستی به صورت علمی و با توجه به ظرفیت های موجود ریل گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محل استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: مردم زنجان با حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن ماه حماسه دیگری رقم زدند.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در طول چهل و دو سال دستاوردهای بسیاری کسب کرده است، گفت: علیرغم جنگ اقتصادی گام های خوبی در تکمیل زنجیره تولید برداشته شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر ضرورت تلاش مضاعف در زمینه رونق تولید تاکید کرد و افزود: نقشه راه استان بایستی به صورت علمی و با توجه به ظرفیت های موجود ریل گذاری شود.

 

وی با اشاره به اینکه موازی کارها موجب به نتجیه رسیدن برنامه ها می شود، گفت: کارهایی که امروز انجام می‌دهیم باید مکمل هم بوده و بتواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

 

به گفته آیت الله خاتمی، استان زنجان در زمینه باز گرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید، جزو استان‌های موفق است و امیدواریم این روند در استان با همت مسئولان تداوم داشته باشد.

 

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان به 52 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 22 پروژه به صورت اولویت دار مورد تاکید است.

 

محمدرضا آبی‌پور با اشاره به اینکه برای سال آینده 11 واحد تولیدی و صنعتی جزو طرح های اولویت دار استان قرار دارد، گفت: ماشین‌سازی، توسعه کاغذ، تولید دارو و ... از جمله طرح‌های اولویت‌دار سال آینده به شمار می‌رود.

 

به گفته وی، برای سال آینده چندین طرح در حوزه کشاورزی در نظر گرفته شده است که در این خصوص نیز می‌توان به طرح‌هایی چون اصلاح باغات، توسعه تولید شیر و گوشت و ... اشاره کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان از استقرار 20 شهرک صنعتی در استان زنجان خبر داد و افزود: 2.5 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در زنجان بوده و 1.16 درصد واحدهایی که مشکل آن‌ها احصا شده نیز در زنجان واقع است.

کد خبر 1026294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha