بزرگترین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در مراغه ساخته می‌شود

تفاهم‌نامه ساخت پردیس سینمایی مدرن در مراغه بین شهرداری این شهر و حوزه هنری کشور به امضا رسید.

«عبدالحمید قره‌داغی»‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، اظهار داشت: مراغه در زمان حاضر سینمای استاندار ندارد و ساخت پردیس سینمایی در این شهرستان اقدام فرهنگی لازم به شمار می‌رود.

معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور رعایت زمانبندی در ساخت پردیس سینمایی از سوی شهرداری مراغه و حوزه هنری را مورد تاکید قرار داد و افزود: مراغه به پشتوانه فرهنگ دیرینه‌اش به جهان‌شهر شهرت دارد و نیاز این شهرستان به پردیس سینمایی به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود.

وی احداث پردیس سینمایی را شروعی برای اتفاق‌های بعدی در بخش فرهنگی این شهر عنوان کرد و گفت: یک پردیس برای شهر ۲۰۰ هزار نفری مراغه کافی نیست و امید می‌رود احداث آن زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی باشد.

قره داغی با اشاره به اینکه مراغه هنرمندان برجسته‌ای دارد، گفت: حوزه هنری تجربه‌های موفقیت‌آمیزی در یزد، مشهد، بندرعباس و چندین شهر دیگر کشور داشته است و امید می‌رود ساخت پردیس سینمایی مراغه نیز در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز و با پیشرفت مناسب روبرو شود. 

گفتنی است، تاریخ راه‌اندازی نخستین سینمای این شهر با ظرفیت ۲۰۰ نفر در محل فعلی بانک ملی (شعبه مرکزی) را ۱۳۲۶ شمسی بوده است.

ساخت پردیس سینمایی مدرن مراغه که گفته می‌شود بزرگترین پردیس شمالغرب کشور خواهد بود، حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

کد خبر 1026372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha