لزوم اهتمام به معنویت ماه های رجب و شعبان و زمینه سازی برای ورود ماه رمضان

حجت الاسلام مصلی نژاد با برشمردن فضائل ماه های رجب و شعبان، آن را زمینه ای برای ورود به ماه مبارک رمضان و استفاده از معنویات ماه میهمانی خدا برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمداسماعیل مصلی نژاد» در خطبه های نماز جمعه امروز (جمعه 24 بهمن) شهر جهرم با اشاره به مناسبت های هفته آینده عنوان کرد: آغاز ماه شریف رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) و همچنین شهادت امام هادی (ع) در هفته آینده واقع شده و لازم است نسبت به این امامان معصوم ادای احترام شود.

 

امام جمعه موقت جهرم افزود: مردم نسبت به برگزاری مناسبت های جشن و سوگواری ائمه (ع) پیشگام هستند و از مسئولان تقاضا داریم در این زمینه پای کار بیایند تا میادین، بلوارها و خیابان های سطح شهر را در زمان شادی و سوگواری ائمه (ع) فضاسازی شود.

 

وی با اشاره به اینکه «دارالمومنین» مدال افتخار برای مردم جهرم است که توسط رهبری انقلاب به مردم این شهرستان هدیه شده است، گفت: لازم است که فضای عمومی شهر در مناسبت های مختلف حفظ شود.

 

حجت الاسلام مصلی نژاد با اشاره به اینکه ظاهر شهر جهرم باید با مناسبت های اهلبیت (ع) همسو و البته باید بستر شیعی بودن را  نیز در سطح شهر تقویت کرد، اظهار داشت: هر آنچه کمک می کند که این بستر پابرجا و مستحکم تر شود، حمایت؛ و از آنچه که به آن لطمه می زند نیز پرهیز شود.

 

وی ادامه داد: برکات احترام به اهلبیت (ع) به اشکال مختلف، به نسل های ما نیز می رسد و سبب می شود تا آنها اهل ولای محمد و آل محمد (ص) شوند.

 

خطیب جمعه موقت جهرم با برشمردن فضائل ماه های رجب، شعبان و رمضان، عنوان کرد: رجب ماه پاک کردن نفس بوده و استغفار در این ماه توصیه شده است چرا که این ماه قرار است به ماه میهمانی خدا متصل شود.

 

حجت الاسلام مصلی نژاد شعبان را ماه آراسته شدن به فضائل انسانی دانست و آن را زمینه ای برای فراهم سازی سفره معنویت ماه رمضان برشمرد.

 

وی با تاکید بر اینکه از شاخصه های این سه ماه نورانی، روزه گرفتن است، تصریح کرد: افرادی هستند که ماه های رجب و شعبان را روزه می گیرند و آن را متصل به ماه رمضان می کنند.

 

این استاد حوزه علمیه همچنین با اشاره به اینکه این روزها طبقاتی از مردم با مشکلات اقتصادی رو به رو هستند اما سکوت می کنند عنوان کرد که این امر وظایف مسئولان را سنگین تر کرده و مردم نیز وظیفه کمک به هم نوعان خود را دارند.

 

خطیب جمعه موقت جهرم در پایان به این نکته نیز اشاره کرد که تقوا و معنویت در میادین جهانی ابزار برتر ما بوده که نباید از آن غافل شویم.

 

کد خبر 1026507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha