وزارت بهداشت با رعایت فرمایشات رهبری در مورد منع واردات واکسن در این حوزه تصمیم گیری مناسب داشته باشد

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ سلامت مردم گفت: وزارت بهداشت با رعایت فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد منع واردات واکسن در این حوزه تصمیم گیری مناسب داشته باشد.

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تولید واکسن داخل گفت: برای ما آن چیزی که بسیار با اهمیت است، حفظ سلامت مردم است. ما نمی توانیم از کنار سلامت مردم بی توجه رد شویم. در رابطه با بحث واکسن چه واکسن داخلی و چه واردات واکسن وزارت بهداشت باید نظر تخصصی را اعلام کند و تایید کند که کدام واکسن به درد مردم می خورد یا نمی خورد.

 

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا وزارت بهداشت باید با رعایت فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با منع واکسن از دو کشور امریکا و انگلیس در رابطه با سایر حوزه ها با توجه به سلامت مردم تصمیم گیری کند.

 

وی ادامه داد: اینکه واکسن تولید داخل می تواند موثر باشد یا واکسن وارداتی در این رابطه موثر است، کار وزارت بهداشت است. همه گروه ها و جریانات سیاسی و ان جی اوها باید در این رابطه به دور از هرگونه حاشیه ای اجازه تصمیم گیری را به وزارت بهداشت بدهند و این وزارتخانه بدون فشارها تصمیم گیری کند.

 

آصفری بیان کرد: قطعا وزارت بهداشت ما این توانایی را دارد که خودش تشخیص دهد که چه واکسنی به درد مردم می خورد البته آن چیزی که مهم است، بحث اعتماد مردم است که باید در این رابطه جلب شود. متاسفانه برخی از اخبار به گوش می رسد که بعضی دست های پشت پرده قصد دارند بحث واردات واکسن را در اختیار بگیرند تا پولی به جیب بزنند. وزارت بهداشت در این رابطه شفاف سازی کند و پزشکان و تخصصان در این وزارتخانه با توجه به قسمی که خورده اند و متعهد شده اند، عمل کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این گونه تصمیمات باید منافع ملی در نظر گرفته شود و منافع اشخاص حذف شود.

 

 

 

کد خبر 1026653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha