۲۳۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی صومعه‌سرا هستند

نحوی‌نژاد گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در صومعه‌سرا تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات مستقیم این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «حسین نحوی‌نژاد» ظهر امروز(شنبه، 25بهمن) در جلسه هماهنگی و رفاه که در سالن جلسات فرمانداری صومعه‌سرا برگزار شد اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و وجود ویروس کرونا، کار نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد افزایش پیدا کرده است.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان فعالیت سازمان بهزیستی را 2 بخش آشکار و پنهان عنوان کرد و افزود: در بخش آشکار عملکرد بهزیستی قابل ارزیابی است که 2 هزار و 300 نفر در صومعه‌سرا در این راستا تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات مستقیم این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

 

وی گفت: بخش پنهان شامل آمار سنجش شنوایی و بینایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی را شامل می‌شود که در این شهرستان به صورت میانگین حداقل 60 هزار نفر به صورت سالانه از خدمات گوناگون بهزیستی برخوردار هستند.

 

نحوی‌نژاد با بیان اینکه 39 مسکن در حال ساخت در شهرستان صومعه‌سرا داریم که در نیمه اول سال 1400 با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سپاه و ... به پایان می‌رسانیم تصریح کرد: در زمینه اشتغال هم به 70 نفر تسهیلات اشتغالزایی اعطا شده که 90 درصد تسهیلات اشتغالزایی جذب شده است.

 

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه 250 نفر از محرومترین معلولان استان در صومعه‌سرا نگهداری می‌شوند بیان کرد: برای آسایشگاه معلولان صومعه‌سرا، سرانه خوبی مدنظر است و یارانه‌های آنها سر موقع پرداخت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی ما در مورد کمک‌های موردی همچون خرید لوازم خانگی برای تهیه جهیزیه فرزندان مددجویان است خاطرنشان کرد: حداقل 45 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی صومعه‌سرا نیاز فوری به مسکن دارند.

 

 

کد خبر 1026832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha