عدم نظارت‌ها و ترک فعل مدیران ساخت و ساز غیر مجاز را تشدید می کند

حجت الاسلام حمیدی با تأکید بر اینکه خدمات‌رسانی به ساخت و سازهای غیرمجازی ممنوع است، گفت: اگر دستگاه خدمات‌رسانی به این املاک غیرمجاز خدماتی از جمله انشعاب آب و برق و گاز ارائه دهد، مجرم است و برای او پرونده قضایی تشکیل می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۲۶ بهمن) در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی استان با اشاره به تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای منظریه بیرجند، اظهار کرد: اهالی این منطقه در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان جنوبی مشکلات خود را با ایشان مطرح کردند و ایشان نیز دستور دادند این موضوع در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال استان بررسی و حل و فصل شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه مشکلات روستای منظریه اگر ادامه یابد به دلیل در قرار گرفتن در حاشیه مرکز استان مشکلات اجتماعی ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد، گفت: البته مردم نیز در این زمینه مقصر هستند چون در زمان خرید زمین‌ها باید سند ملکی را مطالبه می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه در این منطقه ۱۲۰ قطعه زمین وجود دارد که درباره آن بین اهالی و بنیاد مسکن اختلافاتی وجود دارد، افزود: تمام این اراضی اعم از اینکه ساخت و ساز انجام شده و یا نشده است مشمول ۷۰ درصد تخفیف قیمت زمین قرار می گیرند تا مردم بتوانند حق و حقوق دولت و بیت المال را به صورت کامل پرداخت کنند.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به مصوبه بنیاد مسکن مبنی بر دریافت پول این اراضی طی اقساط سه ساله از مردم، تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد که بخاطر شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم این منطقه، پرداخت اقساط به پنج سال افزایش یابد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی در ادامه خواستار همکاری مردم روستای منظریه با فرمانداری بیرجند و اداره بنیاد مسکن شد و تأکید کرد: مردم روستای منظریه نیز ظرف مدت ۶ماه از تاریخ اعلام بنیاد مسکن برای حل مشکل خود باید مراجعه کنند وگرنه حق آنان ضایع خواهد شد.

 

وی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت ها برای حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی، گفت: اگر ترک فعل مسئولان متولی اتفاق نمی افتاد امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه باید نسبت به حفظ املاک ملی و دولتی همچون اموال شخصی حساسیت داشته باشیم، افزود: نباید اجازه دهیم افراد سودجو بخاطر عدم نظارت و ترک فعل مسئولان، زمین‌های ملی و دولتی را تصرف کنند و بعد مشکلاتی برای مردم و دستگاه قضایی ایجاد کنند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به ساخت و سازهای غیرمجازی ممنوع است، تأکید کرد: اگر دستگاه خدمات‌رسانی به این املاک غیرمجاز خدماتی از جمله انشعاب آب و برق و گاز ارائه دهد، مجرم است و برای او پرونده قضایی تشکیل می‌ شود.

 

حجت الاسلام حمیدی در ادامه به بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی در روستای شمس آباد بیرجند اشاره و درخواست کرد: مردم برای هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی از جمله حصارکشی و یا ساخت یک انبار به جهاد کشاورزی مراجعه کنند و این سازمان نیز همکاری لازم را باید با مردم داشته باشد تا این معضل کشاورزان حل شود.

 

وی  با بیان اینکه هر چه راه های قانونی را بر مردم ببندیم آنها بیشتر به سمت کارهای غیرقانونی می روند، افزود: باید راه قانونی برای اینکه مردم از اراضی کشاورزی خود محافظت کنند تسهیل و آنان را به سمت و سوی قانون سوق دهیم ضمن اینکه هر حصارکشی دور باغات تغییر کاربری محسوب نمی شود.

 

وی در پایان با اشاره به ضروت افزایش نظارت ها برای حفاظت و صیانت از اراضی دولتی در ایام نوروز، گفت: نباید در این ایام ساخت و سازهای غیر مجاز و همچنین کشت و زراعت در اراضی ملی و دولتی افزایش یابد تا حقوق بیت‌المال تضییع نشود.

 

 

 

 

کد خبر 1027153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha