تأکید بر نقش مهم پارلمان‌ها در تحکیم مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و سوئیس

رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس همکاری‌های بشردوستانه ایران و سوئیس در حوزه هلال احمر و صلیب سرخ را عامل مؤثری در کاهش درگیری‌های منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی اصغر باقرزاده رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس با مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران، صبح امروز (یکشنبه 26بهمن) دیدار و گفتگو کرد.

باقرزاده در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه خوب مناسبات دو کشور گفت: مردم کشور ما ذهنیت خوبی از سوئیس دارند و کشور شما را به عنوان کشوری بی‌طرف و مستقل در عرصه روابط بین المللی می شناسند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از زورگویی و تخطی آمریکا از قواعد بین‌المللی و معاهدات مختلف از جمله برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی در دوران همه گیری بیماری کرونا علیه سایر کشورها افزود: از دغدغه های اصلی نمایندگان در مجلس مساعدت به دولت و یافتن ساز و کار لازم برای  خرید و دسترسی راحت تر مردم به واکسن کرونا است.

باقرزاده در ادامه با اشاره به همکاری‌های خوب دو کشور در امور انسان‌دوستانه در منطقه، افزود: همکاری‌های ایران و سوئیس، از طریق ظرفیت های بشردوستانه هلال احمر و صلیب سرخ، نتایج مثبتی برای مردم منطقه به همراه داشته و در کاهش درگیری‌ها و کمک به آوارگان و جنگ‌زدگان در کشورهای مختلف، مؤثر واقع شده است.

رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار ضمن اشاره به پیشنهاد تبادل دانشجو در عرصه های علمی، فناوری های نوین و پزشکی میان دانشگاه های ایران و سوئیس تصریح کرد: افزایش ارتباطات میان کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور، تبادل تجارب و همکاری میان فراکسیون هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ از اهمیت فراوانی برخوردار است و در همین راستا مجلس شورای اسلامی آمادگی میزبانی همتایان سوئیسی خود را دارد.

سفیر سوئیس در تهران: سوئیس اقدام به راه‌اندازی کانال سازوکار تجارت انسان‌دوستانه برای حفظ برجام کرده است

مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه و نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: گسترش ارتباط میان مجالس دو کشور، نقش مهمی در شناخت ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌ها در زمینه های مختلف و مورد علاقه دو کشور دارد.

سفیر سوئیس در تهران در ادامه این دیدار تصریح کرد: کشور سوئیس همواره با پیروی از سیاست بی‌طرفی در سیاست خارجی خود، سعی کرده به گسترش صلح و دوستی در میان کشورها کمک کند و از این رو برای حفظ برجام، اقدام به راه‌اندازی کانال سازوکار تجارت انسان‌دوستانه کرده است.

لایتنر در پایان این دیدار ضمن تأکید بر همکاری های کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران، خواستار توسعه مناسبات ایران و سوئیس به ویژه در امور بشردوستانه شد./

کد خبر 1027348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha