مهلت یک ماهه ۳ نماینده به غلامی برای ارجاع سئوال از وزیر به صحن

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پاسخگویی وزیر علوم در نشست امروز کمیسیون آموزش به سئوالات ۴ نماینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد حسین فلاحی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۶ بهمن) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به طرح سوالات نمایندگان از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: سئوال نخست از جانب عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به همراه 29 تن از نمایندگان دیگر درباره این بود که وزارت علوم در راستای تکالیفی همچون ساخت و واگذاری خوابگاه برای متأهلین و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان متأهل که در قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب شده چه اقداماتی انجام داده است؟ نماینده سوال کننده پس از استماع پاسخ‌های وزیر فرصت یک ماهه به وزارت علوم برای اجرای دقیق این قانون اعطا کرد.

وی افزود: سوال بعدی از جانب جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان درباره این بود که چرا فرآیند جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی طولانی مدت است که این موضوع برای پیگیری بیشتر تا یک ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

فلاحی یادآور شد: سوال سوم را در نشست امروز کمیسیون آموزش پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان مطرح کرد که این سوال درباره دلیل تعلل در تکمیل، راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در دانشکده صنعت و معدن شهرستان قروه بود و اینکه چرا برخی از دانشگاه‌های اقماری کردستان دارای ردیف اعتباری مستقل بوده اما در مورد دانشگاه مذکور کوتاهی صورت گرفته است که نهایتاً پس از پاسخ‌های وزیر نماینده سوال کننده قانع شد.

وی یادآور شد: آخرین نماینده سوال کننده نیز جلال محمودزاده بود که دو سوال را مطرح کرد؛ سوال اول وی درباره این بود که چرا وزارت علوم نسبت به تحویل و آماده سازی ساختمان دانشگاه پیام نور کوک تپه مهاباد به عنوان دانشکده فنی و حرفه‌ای علیرغم قول و موافقت قبلی وزیر اقدام نمی‌کند که وی فرصت یک ماهه برای پیگیری این موضوع به وزارت علوم داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش اضافه کرد: سوال دوم جلال محمودزاده در خصوص بی‌توجهی وزارت علوم به تدریس زبان مادری و اجرای اصل (15) قانون اساسی بود که وی از پاسخ وزیر به این سوال قانع شد

کد خبر 1027708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha