جایگاه ایران در صنعت نانو نیاز به مراقبت دارد

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس، با اشاره به جایگاه مهم ایران در صنعت نانو، تصریح کرد: مجلس عزم جدی برای حمایت از این صنعت را دارد و این جایگاه ایران در صنعت نانو نیاز به مراقبت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید محسن دهنوی در تشریح نشست مشترک فراکسیون اقتصاد دانش بنیان و ستاد نانو کشور عنوان کرد: در این نشست تعدادی از نمایندگان از جمله امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع، محمد رشیدی سخنگوی فراکسیون اقتصاد دانش بنیان و منصور شکراللهی نماینده مردم کهنوج حضور داشتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست رئیس ستاد نانو توضیحاتی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو فناوری ارائه کرد، افزود: پس از این توضیحات نیز چالش‌های پیش رو و موانع توسعه در صنعت نانو برای نمایندگان حاضر در جلسه تشریح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه برجسته ایران در صنعت نانو دنیا، افزود: در ادامه جلسه امروز درباره کمک هایی که مجلس می تواند برای توسعه حوزه فناوری نانو انجام دهد بحث هایی مطرح شد.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه کمک‌های مجلس به حوزه فناوری نانو در سه حوزه می تواند معطوف باشد، گفت: بخش نخست این کمک‌ها بودجه ای است؛ در سال 98 بودجه حوزه فناوری نانو با کاهش چشمگیری مواجه شده که برنامه های ستاد را با توقف مواجه کرد لذا مجلس در نظر دارد در بررسی مجدد لایحه بودجه آسیب وارد شده به ستاد نانو را جبران کند.

دهنوی یادآور شد: کمک دیگری که مجلس می‌تواند به صنعت نانو داشته باشد رفع نیازهای قانونگذاری به ویژه درحوزه تجاری سازی است که قوه مقننه می تواند با وضع قوانینی شرایط این صنعت را تسهیل ببخشد.

این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین مجلس می تواند اقداماتی را از جمله وضع قوانین زیست محیطی موجب توسعه صنعت نانو فناوری شود و نمایندگان حاضر در جلسه اعلام آمادگی کردند در سه حوزه مطرح شده ستاد نانو را مورد حمایت قرار دهند.

وی، ساختار ستاد نانو را بسیار چابک و کارآمد خواند و گفت: بخش مهمی از دستاوردهای حاصل شده در این حوزه به علت ساختار بسیار خوب و تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای حمایت از صنعت نانو بوده است به همین دلیل شاهد هستیم که جایگاه بسیار خوبی در این صنعت در این دنیا داریم که این جایگاه مطلوب نیاز به مراقبت جدی دارد.

کد خبر 1027710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha