گام‌های بلندی برای کاهش جمعیت کیفری برداشته شده است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در زمینه کاهش موجودی‌ها و کاهش جمعیت کیفری قدم‌های بلندی برداشته شده و گروه‌های جهادی فعال که در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران با حضور محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران و عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد.

حشمتی در ابتدای این نشست با گرامیداشت ماه رجب، بیان کرد: فناوری اطلاعات و دانش روز محسنات زیادی در همه حوزه‌ها به ویژه در قوه قضاییه دارد و تلاش ما استفاده از این فناوری‌ها برای تسهیل و تسریع در امور مردم است.

وی خاطرنشان کرد: تهران علیرغم اینکه پایتخت است متاسفانه در استفاده از دانش روز عقب است و این موضوع می طلبد تا فناوری اطلاعات در تمام ابعاد دادگستری جاری و ساری شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: در زمینه جمعیت کیفری، اطاله دادرسی و بسیاری از امور با استفاده از تکنولوژی‌های روز می‌توان هزینه‌ها را به حداقل رساند.

حشمتی تصریح کرد: در زمینه دادرسی الکترونیک متاسفانه در استان تهران نتوانستیم این تکنولوژی را بگسترانیم. در حال حاضر پیاده سازی دادرسی الکترونیک دو شاخص دارد که عبارت از سخت افزار و پیگیری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در دادگستری استان تهران، عنوان کرد: در زمینه کاهش موجودی‌ها و کاهش جمعیت کیفری قدم‌های بلندی برداشته شده و گروه‌های جهادی فعال که در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند در حال گسترش است.

حشمتی تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی برای فعالیت وجود دارد و باید از این ظرفیت فوق العاده استفاده کرد؛ چراکه استفاده از این ظرفیت‌ها می تواند تحولی جدی ایجاد کند و در حال حاضر به این سمت در حال حرکت هستیم و رو به جلو می رویم.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: امیدواریم با کمک‌های نرم افزارهای طراحی شده سند تحول را در دادگستری استان تهران به عینه پیاده و اجرا کنیم.

کد خبر 1027812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha