آزادراه غدیر نقش موثری در توسعه حمل و نقلی کشور‌های منطقه خواهد داشت

مجری آزاد راه جنوبی تهران وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نقش موثر این آزادراه در حوزه حمل و نقل کشورهای منطقه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌  بابک لارتی مجری آزاده راه جنوبی تهران وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار داشت: آزادراه غدیر به عنوان حلقه اتصال کریدور‌های غرب به شرق و شمال به جنوب، جایگاه کشور را در حمل و نقل بین‌المللی بار ارتقا می‌بخشد و زمینه توسعه مناسبات حمل و نقلی به منظور ساماندهی حمل و نقل کالا و مسافر در این کریدور‌ها را فراهم می‌سازد.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که در این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است و به همت متخصصان و تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اجرا شده، پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی استان‌های البرز و تهران موسوم به آزادراه غدیر است.

لارتی خاطرنشان کرد: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر و به صورت دو باند ۶ خطه با عرض ۳۷ متر، از محدوده شهر آبیک در آزادراه کرج- قزوین شروع می‌شود و تا محدوده چرم‌شهر در آزادراه قم- گرمسار امتداد می‌یابد و در اتصال کریدور غرب به شرق که از مرز بازرگان تا مرز سرخس امتداد پیدا می‌کند نقش مهمی دارد.

وی اظهار کرد: آزادراه غدیر از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند و باعث انتقال تردد خودرو‌های عبوری از کلانشهر‌های کرج و تهران به خارج از محدوده این شهر‌ها می‌شود و زمینه ایجاد یک ارتباط ایمن و حیاتی بین کریدور‌های منتهی به تهران را فراهم می‌سازد.

مجری آزادراه جنوبی تهران در خصوص دسترسی‌های این آزادراه گفت: آزادراه جنوبی استان‌های تهران و البرز تمام شریان‌های آزادراهی غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به این دو استان را قطع می‌کند و دارای ۸ دستگاه تبادل همراه با رمپ و لوپ‌ها، ۱۰ دستگاه تقاطع غیر هم سطح با راه‌های فرعی و راه‌آهن و همچنین سه دستگاه پل بزرگ رودخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه آزادراه غدیر با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) احداث شده است، گفت: این آزاد راه علاوه سبب کاهش هزینه، موجب کاهش زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به طور متوسط ۹۰ دقیقه و برای خودرو‌های نیمه‌سنگین به طور متوسط ۱۱۰ دقیقه می‌شود.

کد خبر 1027819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha