سریال فاخر « جلال۲ » روی آنتن شبکه یک سیما

فصل دوم سریال تاریخی " جلال " که به سفارش معاونت امور استانهای رسانه ملی، در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تولید شده است از ۲۸ بهمن ماه در کنداکتور پخش شبکه اول سیما و شبکه شما قرار می گیرد.

«مرتضی صفری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: این سریال 26 قسمتی سومین مجموعه فاخر مرکز آذربایحان شرقی است که در ۲ سال گذشته از شبکه های ملی پخش می شود و تصویربرداری صحنه های دفاع مقدس و بازنمایی آزادسازی سوسنگرد  از نکات برجسته آن است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه این مجموعه در طراز یک مجموعه نمایشی ملی تولید شده است، افزود: این سریال یک رویداد مهم فرهنگی و رسانه ای است و داستان انقلاب اسلامی استان را پس از 29 بهمن 56 تا پیروزی انقلاب و پس از آن تا سال های61 و62 روایت می کند و نقطه بارز آن روایت حضور شخصیت های برجسته انقلاب و دفاع مقدس از جمله شهدای محراب شهید آیت ا... قاضی طباطبایی، شهید آیت الله مدنی و سردار شهید علی تجلایی است.

وی "جلال"را جزو سنگین ترین پروژه‌ های سریال‌ سازی معاونت اموراستانها دانست و اضافه کرد: این مجموعه با ۱۸۴ لوکیشن، ۶۴۸ سکانس و بیش از ۲۵۰ بازیگر دیالوگ دار و صدها هنرور در ضبط یک سریال با این حجم در کمتر از یکسال رکورد جدیدی از خود به نمایش گذاشت.

صفری یادآور شد: فصل دوم این سریال در سه استان آذربایجان شرقی، خوزستان و کمیته مشترک ضد خرابکاری موزه عبرت تهران تصویربرداری شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه رخداد‌های اجتماعی و روز‌های انقلاب اسلامی در سال‌های منتهی به بهمن ۵۶ در آذربایجان شرقی از قصه های اصلی این سریال است خاطر نشان شد : رویکرد این اثر منطبق بر انتظارات مقام معظم رهبری است و سعی کردیم بخشی از گذشته پرافتخار ملت بزرگ ایران و ظلم وجور دوران ستمشاهی را به تصویر بکشیم.

وی بومی گرایی در تولیدات آثار نمایشی مراکز استان ها و میدان دادن به هنرمندان بومی و محلی در کنار روایت واقعیت های تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در استان و تجلیل از حماسه سازان این عرصه ها را از ویژگی‌های خوب و ممتاز سریال جلال 2 برشمرد و خاطر نشان کرد : برای این مجموعه 5 فصل طراحی شده است، چرا که ظرفیت بزرگی در تبریز وجود دارد و می‌توان بخشی از تاریخ تبریز و آذربایجان را در این قالب به تصویر کشید.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این اثر نگاه دقیقی به دفاع مقدس دارد، اضافه کرد: تلاش شده برای جلال روایت دقیق صورت گرفته و پژوهش قوی پشتوانه فیلمنامه وجود داشته باشد.

صفری در پایان با بیان اینکه تولید سریال‌های تاریخی در سطح استانی و ملی برای حفظ میراث معنوی و مفاخر کشور امری ضروری است، گفت: مفاهیم و موضوعات بسیاری در تبریز و آذربایجان شرقی وجود دارد که می‌تواند درون مایه سریال‌های متعدد و فاخر باشد.

گفتنی است، فصل دوم سریال «جلال» به نویسندگی و کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی علیرضا جلالی در ۲۶ قسمت 45 دقیقه ای از 28 بهمن ماه ساعت 22:15 روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

 

کد خبر 1027846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha