۴.۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان زندان‌های خراسان جنوبی پرداخت  شد

روشان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان آزاد شده از زندان‌های استان پرداخت شده است.

«غلامرضا روشان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یکی از مهم ترین دغدغه های زندانیان آزاد شده است، گفت: در همین راستا از ابتدای امسال ۳۵ نفر از مددجویان زندان‌های استان موفق به دریافت تسهیلات اشتغالزایی شده‌اند.

 

مدیرکل زندان ها و اقدامات امنیتی و تربیتی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزایی مددجویان بیشتر در بخش‌های کشاورزی و دامپروری بوده است، افزود: امسال ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان آزاد شده از زندان‌های استان اختصاص یافت که تاکنون چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از این تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به شرایط مددجویانی که از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: زندانیانی که حداقل سه ماه را در زندان گذرانده، یک سال از تاریخ آزادی مددجو بیشتر نگذشته باشد، دارای معافیت یا کارت پایان خدمت بوده و آموزش‌های لازم را دیده و توانایی اداره شغل را نیز داشته باشند می‌توانند در این چرخه قرارگرفته و تسهیلات لازم اشتغال‌زایی را دریافت کنند.

 

روشان بیان کرد: این تسهیلات بی بهره (قرض الحسنه) و با میانگین پرداختی ۴۰۰ میلیون ریال برای هر مددجو است.

 

مدیرکل زندان ها و اقدامات امنیتی و تربیتی خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویانی آزادشده از زندان های استان، پرداخت شد.

کد خبر 1027974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha