خراسان جنوبی در صدر اهدای خون قرار گرفت

میری مقدم گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشترین میزان رشد اهدای خون کشور در استان خراسان جنوبی بوده است.

«ابراهیم میری مقدم»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشترین میزان رشد اهدای خون کشور در استان خراسان جنوبی بوده است.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال 18 هزار و 19 اهدای خون و فرآورده های خونی داشته ایم، افزود: از این تعداد 17 هزار و هشت واحد مربوط به اهدای خون بوده است.

 

میری مقدم ادامه داد: تاکنون 756 واحد پلاسمای بهبود یافته کرونا اهداء شده است، همچنین 257 واحد اهدای پلاکت فریزیس داشته ایم.

 

وی از تهیه هفت هزار و 674 واحد پلاکت از فرآورده های خونی طی 10 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شرایط کرونا در کشور نامشخص است، برای حفظ ذخایر خونی و پلاسمایی استان، از مردم خواستاریم تا به دنبال فراخوان ها، انتقال خون را همراهی کنند تا مشکلی در ذخایر خونی و پلاکتی نداشته باشیم.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین میزان رشد در شاخص اهدای خون بانوان در ۱۰ ماهه امسال مربوط به در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، هرمزگان و گلستان بوده است، تصریح کرد: همچنین بالاترین شاخص اهدای خون بانوان در کشور با هشت درصد، مربوط به استان خراسان جنوبی است.

 

وی با بیان اینکه شاخص اهدای خون بانوان در کشور ۵.۲ درصد است، گفت: این به این معنی است که هشت درصد اهدا کنندگان خراسان جنوبی، بانوان هستند اما انتظار داریم بانوان در اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

میری مقدم در پایان گفت:مراکز انتقال خون در شهرهای قاین روزهای دوشنبه و پنج شنبه؛ در شهرستان فردوس روزهای یک شنبه و چهارشنیه و در مرکز استان هر روز هفته به جز روزهای یکشنبه و چهارشنبه آماده اهدای خون هستند.

کد خبر 1028057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha