گزارش اولیه از فرآیند جشنواره ملی عکس آیات/ بیش از یک هزار اثر وصول شد

دبیر هنری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات گفت: تاکنون بیش از یک هزار اثر به این جشنواره ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ مسعود زنده‌روح کرمانی  گفت: تاکنون 1266 اثر به جشنواره ملی آیات ارسال شده است.

 

 

 

دبیر هنری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات افزود: از این تعداد 873 اثر در بخش ملی و 266 اثر در بخش ویژه، 87 اثر عکس نوشت و 40 اثر در بخش استانی ارسال شده است.

 

 

 

وی افزود:  مهلت ثبت نام و ارسال اثر به این جشنواره در دو مرحله و تا 25 بهمن ماه تمدید شد و ختتامیه دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات نیز اسفند ماه 1399 بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

 

 

 

زنده روح ادامه داد: انتخاب نهایی آثار 28 بهمن ماه انجام و اسامی پذیرفته‌شدگان نیز 30 بهمن ماه اعلام و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز به صورت آنلاین از 10 تا 25 اسفند ماه ۹۹ برگزار می‌شود.

 

 

 

دبیر هنری جشنواره با اشاره به موضوع جشنواره  گفت: فراخوان این دوره شبیه به دوره قبل است با این تفاوت که ما در هر دوره بخش ویژه را با توجه به نیازهای روز تغییر می‌دهیم و این دوره نیز با توجه به نیاز روز جهانی و فراگیری بیماری کرونا، موضوع ایثار اجتماعی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

وی افزود: در دومین دوره جشنواره عکس آیات، ترجیح دادیم عکس نوشت داشته باشیم چراکه در فضای اجتماعی استفاده از عکس با نوشته یا دلنوشته بسیار فراگیر شده و از آنجایی که دلنوشته‌ها سبب تأثیر دوچندان تصویر می‌شوند، ما این موضوع را نیز در فراخوان لحاظ کردیم.

 

 

 

 

زنده روح کرمانی گفت: این بخش در این جشنواره، برای اولین بار اتفاق می‌افتد و امیدوارم در جشنواره‌های بعدی این مسیر ادامه پیدا کند تا خروجی خوبی هم داشته باشد.

 

 

 

گفتنی است؛ دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات با عنوان «قرآن، معنای زندگی» بهمن ماه ۹۹ به میزبانی استان کرمان و دبیری محمدرضا علیزاده احمدآبادی و دبیر هنری، مسعود زنده‌روح کرمانی برگزار می‌شود.

کد خبر 1028290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha