برای رفع مشکلات جامعه باید از ظرفیت علوم انسانی استفاده کنیم

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بر لزوم بهره گیری از ظرفیت علوم انسانی به منظور رفع مشکلات جامعه و یا کاستن از حجم آن ها تأکید کرد.

«وحید احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که به لحاظ جمعیت دانشجویی و نیز فارغ التحصیلان، حدود نیمی از تحصیلکردگان و یا افراد در حال تحصیل در کشور مربوط به رشته های علوم انسانی هستند، اظهار داشت: در همه جای دنیا برای دست یابی به شاخصه های رشد و پیشرفت در کنار علوم فنی و تجربی، از ظرفیت رشته های علوم انسانی استفاده می شود و لذا ما نیز باید از توان و قابلیت بالای رشته ها و گرایش های مختلف علمی در کنار هم به درستی بهره مند شویم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به این که متأسفانه رشته های علوم انسانی در عرصه پژوهش های بین المللی، هنوز حضور کمرنگی دارند، گفت: ما باید پژوهش های علوم انسانی را هر چه بیشتر به سمت اهداف کاربردی سوق دهیم و به خصوص در این رابطه بر روی تجاری سازی علوم انسانی، سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهیم.

 

این مدرس دانشگاه همچنین افزود: دولت همچون رشته‌های غیر علوم انسانی، امکانات لازم را برای رشته‌های علوم انسانی مهیا نموده، اما آن شناختی که در جامعه علوم انسانی شامل شناخت به استادان، محققان، مراکز پژوهشی، مراکز دانشجویی و غیره می بایست ایجاد شود، هنوز دارای خلأها و نقص هایی است که باید در جهت رفع آن ها کوشید.

 


وی با تأکید بر این که به منظور حل مشکلات جامعه در عرصه ها و ابعاد مختلف فرهنگی ، اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی و ... باید از ظرفیت علوم انسانی به درستی استفاده کنیم، افزود: یکی از مشکلات جدی ما در حوزه علوم انسانی این است که مراکز پژوهشی علوم انسانی به نسبت دیگر رشته ها بسیار اندک است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: و حال آن که آموزش محور بودن به جای پژوهش محور بودن در این علوم بسیار مشهود است و ما در مسیر تولید علم نیاز جدی و مستمر به تحقیقات و پژوهش های کاربردی داریم.

کد خبر 1028291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha