مبارزه زنان مسلمان انگلیس با اسلام هراسی بدون هیچ رسانه ای

روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد: زنان مسلمان انگلیس تلاش می کنند تا صدای خود را به گوش دیگران برسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «نسرین مالک» با انتشار گزارشی در روزنامه انگلیسی «گاردین» درباره رنج زنان مسلمان در انگلیس که وارد حوزه های عمومی یا رسانه می شوند، نوشت: زنان مسلمان بخشی از یک داستان طولانی تر درباره مسلمانان این کشور هستند. کسانی که برای چندین دهه به عنوان افراد عادی به تصویر کشیده شدند که می توانند مانند افراد دیگر اشتباه کنند اما به عنوان یک مشکل یا تهدید یا دشمن داخلی دیده شدند.

 

مالک در این گزارش، دولت محافظه کار انگلیس را متهم کرد که یک سیستم مصونیت از مجازات اسلام هراسی ایجاد کرده است.

 

این نویسنده با حمله به کسانی که ادعا می کنند که اسلام هراسی تنها یک خیال برای بستن راه گفتگو است، نوشت: واقعیت این است که ما اکنون در محیطی بسیار خصمانه در انگلیس زندگی می کنیم. ما نمی توانیم فضایی را ایجاد کنیم که بدون ترس به همه مسایل با اهمیت مانند حقوق زنان، افراط گرایی، محرومیت اجتماعی و اقتصادی بپردازیم.

 

در این گزارش آمده است: «زیشا سلیم» یک روزنامه نگار جوان محجبه است که مانند همه روزنامه نگاران جوان فعالیت حرفه ای می کند. وی از نظر روانی آمادگی دارد تا بتواند مسایل غیرقابل پیش بینی در کار را کنترل کند. اما زمانی که موفق می شوند و وظیفه کاری خود را انجام می دهد و آن را منتشر می کند. باید با موانع دیگر همجون هشدارها و اهانت های اینترنتی مقابله کند.

 

سلیم می گوید: هرچه بنویسم، همیشه افرادی پیداخواهند شد که من را مجبور می کنند که مواردی که هیچ ارتباطی با مقاله ندارند، توجیه کنم.

 

 در این گزارش آمده است: از سلیم پرسش های بسیاری درباره حجاب و بازداشت زنان در کشورهای دیگر به دلیل نداشتن حجاب پرسیده می شود.

 

والدین سلیم در این مدت نگران هستند که وی تا چه زمانی می تواند در این حوزه ای که انتخاب کرده است، فعالیت کند.

 

در این گزارش آمده است: لبنان کمال (نام واقعی وی نیست) فیلمنامه نویس نیز درباره تجربه خود می گوید که با یک شرکت پخش همکاری داشت که به وی آسیب بسیار رسیده است. کمال در یک فیلم کمدی درباره نظرات نژادپرستانه غیر مستقیم مشارکت کرده است. روش ویرایش و توزیع آن باعث شد تا در معرض نفرت وحشتناک آنلاین قرار بگیرد. همچنین باعث شد تا در زندگی از برخورد با رسانه ها متنفر شود.

 

سلیم و کمال و شماری دیگر از مسلمانان انگلیسی هستند که احساس تردید، سوء ظن و حتی دشمنی با این ایده و نظر را داشته باشند که شرکت در حوزه های عمومی در انگلیس ارزشمند است.

 

این تجربه ها بخشی از یک داستان طولانی تر درباره مسلمانان این کشور است که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

کد خبر 1028420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha