مشاهده ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در جنوب غرب خوزستان

سلمان زاده از مشاهده ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در جنوب غرب استان خوزستان خبر داد و گفت: اگر این ویروس جهش یافته شیوع بیشتری پیدا کند، شرایط بسیار پیچیده و دشوارتر از موج های قبلی کرونا خواهد بود.

«شکرالله سلمان زاده» ظهر امروز (چهارشنبه ۲۹ بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به روند صعودی افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: با توجه سرعت بالای انتشار بیماری کرونا در شهرستان شادگان طی 2 هفته گذشته و احتمال وجود ویروس کرونای انگلیسی تعدادی از نمونه های گرفته شده از این بیماران را به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال کردیم که نتایج آزمایشات پس از یک هفته نشان داد که این ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی بوده که خطری جدی برای استان خوزستان و کشور محسوب می شود.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مواردی از گونه جهش یافته این ویروس در نمونه های شهرهای آبادان و خرمشهر نیز مشاهده شده است افزود: اگر این ویروس جهش یافته شیوع بیشتری پیدا کند، شرایط بسیار پیچیده و دشوارتر از موج های قبلی کرونا خواهد بود.

 

وی خواستار توجه جدی و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شد و تصریح کرد: شهروندان حتنما استفاده از ماسک را بیش از پیش جدی بگیرند و از حضور در میهمانی ها، مراسمات، تجمعات و اماکن پر تردد پرهیز کنند؛ چراکه سرعت انتقال ویروس کرونای انگلیسی به مراتب بیشتر از نمونه قبلی کرونا است.

 

سلمان زاده با بیان اینکه خطر مرگ ابتلا به بیماری کرونا در این مرحله حتمی است و شهروندان دورهمی ها را كنار بگذارند ابراز کرد: با توجه به مشاهده نمونه مثبت كرونای جهش ‌يافته انگلیسی در جنوب غرب خوزستان نسبت به عواقب وحشتناک اين موضوع به مردم هشدار جدي می دهیمT اگر مردم خصوصا جوانان و میان سالان از خود مراقبت نکنند باید منتظر یک فاجعه در منطقه باشیم و خطر مرگ در اين شرايط حتمی می شود.

 

وی اضافه كرد: درخواست می‌کنم كه هر شهروند یک مراقب سلامت باشد و ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، دیگران را نيز ملزم به رعایت آنها کنند، در صورت شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته، حتی تمام بیمارستان‌های منطقه نيز پاسخگوی بستری بیماران نخواهند بود.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن هشدار که ویروس جدید علاوه بر سالمندان و میانسالان جوانان را نیز درگیر می کند ادامه داد: مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند به این معنی که ویروس انگلیسی نیز با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است و تنها تفاوت آن سرعت سرایت و بیماری زایی آن است که بین ۴۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از گونه قبلی است.

 

وی همچنین از ثبت ۱۶۳ مورد جدید ابتلا مثبت به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در جنوب غرب خوزستان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۳۳ نفر مربوط به آبادان، ۳۲ نفر خرمشهر و ۹۸ مورد نیز در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ گزارش شده که از این تعداد ۱۴۵ نفر به صورت سرپایی (آبادان ۲۴ نفر، خرمشهر ۳۰ نفر و شادگان ۹۱ نفر) بوده اند.

 

سلمان زاده به بستری  ۳۵ نفر در بیمارستان و ترخیص ۱۹ نفر با بهبودی از بیمارستان طی روز گذشته اشاره کرد و یاد آور شد: خوشبختانه از دیروز تا به امروز مورد فوتی مثبت نداشته ایم، بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان نیز ۱۶۹ نفر است.

 

کد خبر 1028474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha