روحانیون از مشاوره مسجدی به مردم غفلت نکنند

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: روحانیون نباید از مشاوره مسجدی غفلت کنند و باید دردل و مشکلات مردم را بشنوند و با معرفی شایسته دین مردم را با دین اسلام آشنا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان (29 بهمن ماه) در نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی و نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی که ظهر امروز در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به پنج آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه‌نشینی فساد اخلاقی، نقاط بحرانی شهری و طلاق اشاره داشته و علما باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

 

وی با اشاره به نقش علما در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: صداقت، موعظه اثرگذار برای زنده کردن قلب، توجه به مواعظ الهی، در دسترس بودن علما در هر شرایطی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اعلام کرد: روحانیون نباید از مشاوره مسجدی غفلت کنند و دردل و مشکلات مردم را بشنوند و با معرفی شایسته دین مردم را با دین اسلام آشنا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: مطالعه را مولفه مهم و اثرگذار در کاهش آسیب‌ها توسط علما و روحانیون خواند و بیان کرد: در پدیده‌ای همچون طلاق، ارتباط نادرست موجب ایجاد این معضل است و روحانیون باید مردم را مطالعه و داشتن علم مناسب مردم را با پیامدهای ارتباط نادرست چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی آشنا کنند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: برای برطرف شدن آسیب‌های اجتماعی در جامعه، علما و مساجد و مراکز مذهبی نقش کلیدی دارند.

کد خبر 1028480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha