نسبت مصارف گلستان به منابع بانک توسعه تعاون ۱۱۸ درصد است

مهدیان با بیان اینکه نسبت مصارف گلستان به منابع ۱۱۸ درصد است، گفت: ۳۳ واحد بیش از منابعی که تجهیز کردیم در استان صرف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حجت الله مهدیان» عصر امروز (چهارشنبه 29 بهمن) در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گلستان اظهار کرد: اقتصاد ما یک اقتصاد بانک محور است و 85 تا 90 درصد تامین مالی بنگاه ها برعهده سیستم بانکی است و حداکثر 10 تا 15 درصد تامین مالی از سایر حوزه ها اتفاق می افتد.

 

مدیرعامل بانک توسعه و تعاون ادامه داد: بانک توسعه تعاون که یک بانک دولتی و توسعه ای است تلاش کرده در این سال ها سهم خود را روز به روز از بازار افزایش دهد.

 

مهدیان ابراز داشت: این بانک زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند و  450 شعبه در سطح کشور دارد و  در استان گلستان 14 شعبه بانک توسعه تعاون داریم که سه شعبه در شهر گرگان و 11 شعبه در دیگر شهرستان های استان مستقر است.

 

وی افزود: در حوزه های مختلف بانک توسعه تعاون فعالیت دارد و 70 درصد تسهیلات ما مربوط به فعالان تعاونی و 30 درصد دیگر مربوط به فعالان بخش اقتصادی است.

 

مدیرعامل بانک توسعه و تعاون ابراز داشت: طرح اشتغال عشایر و روستایی را در کشور پیگیری می کنیم، بانک عامل تسهیلات توسعه ملی، تبصره 18 و تسهیلات حمایتی در سبد حمایتی از اقشار ضعیف، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به شمار می رویم.

 

مهدیان افزود: نسبت مصارف به منابع یکی از موضوعاتی است که بانک ها را باید با آن شاخصه ارزیابی کرد و این نسبت نشان می دهد که بانک چه درصد و چه سهمی از منابع مصرفی خود را هزینه کرده است.

 

وی گفت: نرم استاندارد نسبت مصارف به منابع بانک ها 85 درصد است و 10 درصد ذخیره قانونی و پنج درصد اندوخته احتیاطی به عنوان وجه نقدی است که باید در اختیار بانک ها باشد در نظر گرفته می شود.

 

مدیرعامل بانک توسعه و تعاون بابیان اینکه در استان گلستان نسبت مصارف به منابع 118 درصد است، متذکر شد: 33 واحد بیش از منابعی که تجهیز کردیم در استان صرف شده است.

 

 

کد خبر 1028591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha