امام ابر رسانه بود/ انتظار امام از رسانه تقویت پایه های نظام بود

خدادادی با بیان اینکه انتظار امام از رسانه آموزش، ترویج اسلام و اطلاع رسانی مبتنی بر واقعیت بود، گفت: بازخوانی اندیشه های امام نیازمند تولید مستمر، پرمحتوا و متناسب با مخاطبان با ادبیات مختلف است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمد خدادادی» عصر امروز چهارشنبه 29 بهمن در اختتامیه اجلاس تبیین اندیشه های امام (ره) در حوزه فرهنگ و هنر که در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: در کارگروه رسانه و مطبوعات این اجلاس امام و رسانه را قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تحلیل و بررسی کردیم. در قبل از انقلاب می توان گفت که امام یک ابر رسانه بود. قبل از انقلاب امام در سال 57 روز هفت مصاحبه در پاریس با رسانه ها داشت. ادبیات امام و فرمایشات ایشان در مورد رسانه قابل بحث و بررسی است. امام (ره) رسانه را دانشگاه می دانست. انتظار امام از رسانه کارکرد آموزشی، ترسیم اسلام و انقلاب و اطلاع رسانی مبتنی بر واقعیت بود.

 

دبیر کارگروه رسانه و مطبوعات اجلاس تبیین اندیشه های امام در حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: امام حرکت رسانه را به سمت تعالی تعریف می کرد. امام کلیدواژه هایی در مورد رسانه داشت از جمله اینکه انتقاد نباید انتقام شود. ایشان با این سخن مرز انتقاد و انتقام را مشخص کرد. ایشان معتقد بودند معیار آزادی برای رسانه بی بند و باری نیست و از رسانه ها می خواستند که در مقابل انحراف بایستند و با آن برخورد کنند. امام (ره) تاکید داشت که رسانه باید به کمک بیاید و ارکان نظام را تقویت کند و تضارب آرا ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه چند آسیب در حوزه رسانه داریم، خاطرنشان کرد: آسیب اول مخاطب شناسی است. باید اندیشه های امام (ره) را برای نسلی که ایشان را ندیده تبیین کنیم، این نیاز به مصداق سازی دارد. نکته دوم تعریف القا، شبهه و ابهامی است که در مورد صحبت امام ایجاد می شود؛ باید آسیب شناسی شود و پاسخگویی صورت گیرد. بازخوانی اندیشه های امام نیازمند تولید مستمر، پرمحتوا و متناسب با مخاطبان با ادبیات مختلف در بسترهای مختلف است. امیدوارم که ما رهروی امام و شهدا باشیم.

کد خبر 1028640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha