احتمال ورود کرونای انگلیسی به گیلان/ از دورهمی ها بپرهیزید

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر۳۹۰ بیمار در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند گفت: احتمال ورود کرونای انگلیسی به گیلان وجود دارد از عموم مردم خواهشمندیم که از دورهمی بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مسعود نوروزی» امروز (پنج شنبه ۳۰ بهمن ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال ورود کرونای انگلیسی را در استان فراهم خواهد کرد.

 


معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کرونا انگلیسی از کرونای قبلی گستردگی شیوع شدیدتری دارد گفت: انتقال ویروس و فوتی در کرونای جهش یافته بیشتر است.

 


وی اذعان کرد: کرونای جهش یافته علاوه بر سنین بالا کودکان و جوانان را نیز بیش از کرونای قبلی در بر خواهد گرفت.

 


نوروزی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۹۰ بیمار کروناویروس در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که حال ۶۵ نفر وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.‌

 


معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: تاکنون هیچ بیمار کرونای انگلیسی در استان مشاهده نشده اما در استان های دیگر شیوع یافته است و احتمال اینکه این بیماری در استان مشاهده شود، وجود دارد.

 


وی با تاکید بر اینکه عموم مردم توجه داشته باشند و پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت و از دورهمی‌ها جدا خودداری کنند خاطرنشان ساخت: عدم توجه به اصول بهداشتی، مرگ و میرها را بیشتر کرده و افزایش این بیماری را شاهد خواهیم بود. 

کد خبر 1028713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha