کسب علم و دانش یکی از راههای توانمندسازی است

حیدری با بیان اینکه یکی از راه‌های توانمندسازی، کسب علم و دانش است، گفت: همگی به خوبی می‌دانیم که در بحث توانمندسازی هیچ مقوله‌ای جز علم و دانش کارساز و گره‌گشا و اثربخش نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا حیدری» امروز(۳۰ بهمن) در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث دبستان ۱۲ کلاسه خیریه مهر علوی (ویژه ایتام)، ضمن تبریک حلول ماه رجب و اعیاد پیش رو، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که امروز شاهد اقدام خیر و کار ماندگاری توسط خیرین و نیک‌اندیشان مجموعه خیریه مهر علوی هستیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه نظریه‌ها و دیدگاه‌های مختلفی برای مقابله و کاهش نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی در سطح جامعه مطرح است، گفت: یکی از توصیه‌های بزرگان و کارشناسان، حل مشکلات روزانه و جاری ایتام و مستمندان بوده ولی توصیه موکد، موضوع توانمندسازی آنهاست که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

 

حیدری تاکید کرد: در کنار مدنظر قرار دادن امور جاری ایتام و نیازمندان و دست‌گیری از آنها، باید شرایط را به نحوی فراهم آوریم که بتوانند متکی خود پرورش یابند و این مهم جز با توانمندسازی ایشان محقق نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های توانمندسازی، کسب علم و دانش است، افزود: همگی به خوبی می‌دانیم که در بحث توانمندسازی هیچ مقوله‌ای جز علم و دانش کارساز و گره‌گشا و اثربخش نیست؛ مجموعه خیریه مهر علوی به خوبی روی این موضوع اشراف داشته و برهمین اساس، به همت خیرین، برنامه‌ریزی‌های ارزنده‌ای در جهت ساخت فضاهای آموزشی، ویژه مقاطع مختلف داشته است.

 

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به رویکرد حمایتی شورای پنجم نسبت به مجموعه‌های خیریه و عام‌المنفعه، گفت: در همین دوره براساس مصوبه شورای شهر زمینی را به منظور ساخت هنرستان به خیریه مهر علوی اختصاص دادیم که کار ساخت و ساز آن هم با قوت درحال انجام است.

 

حیدری ضمن تقدیر از اهتمام تمامی خیرین و نیک‌اندیشانی که ذیل مدیریت مجموعه مهر علوی اقدام به ساخت دبستان ویژه ایتام نموده‌اند، تصریح کرد: چنین اقداماتی که ویژه ایتام نیازمند سرپرستی و حمایت انجام می‌شود، برای آینده شهر بسیار اثربخش خواهد بود و الگوی توسعه‌ای برای کارهای خیریه محسوب می‌شود؛ مدیریت شهری مشهد در این پروژه‌ نیز همراهی و حمایت لازم را همچون گذشته و در حد وسع و بضاعت و اختیارات خود خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه ساخت فضاهای آموزشی ویژه کودکان نیازمند و ایتام علاوه بر پاسخگویی به نیاز امروز جامعه، باقیات‌الصالحاتی برای خیرین و پایه‌گذاری سنتی حسنه است، گفت: از عموم خیرین و نیک‌اندیشان برای مشارکت در این پروژه خیرخواهانه دعوت می‌کنیم تا در سایه حمایت‌های آنها بتوان در مهرماه ۱۴۰۰، امکان و فضای آموزشی برای ۱۰۰۰ دانش‌آموز یتیم مشهدی را فراهم آورد.

کد خبر 1028915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha