پیش همایش دانش آموزی شیخ محمد خیابانی برگزار شد

پیش همایش دانش آموزی شیخ محمد خیابانی با عنوان «معلم تحول خواه و هویت ساز» به عنوان یکی از سلسله همایش های آن عالم مجاهد در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، پیش همایش دانش آموزی شیخ محمد خیابانی با عنوان «معلم تحول خواه و هویت ساز» به عنوان یکی از سلسله پیش همایش های کنگره بین المللی شیخ محمد خیابانی، با شرکت دانش آموزان و معلمان محقق، در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی برگزار شد.

این پیش همایش که صبح امروز، پنجشنبه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شد، هرچند با حضور جمع محدودی از دانش آموزان و معلمان مدارس تبریز به انجام رسید اما علاقمندانی از اقصی نقاط آذربایجان شرقی و کشور به صورت زنده و بر بستر اینترنت، از طریق پخش لایو در شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) و همچنین وبسایت ستاد برگزاری همایش بین المللی شیخ محمد خیابانی در آن شرکت کردند.

بنابر این گزارش، در این پیش همایش حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده تبریز و رئیس ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی سخنرانی کرد و یکی از معلمانِ محقق و دو نفر از دانش آموزان مدارس تبریز که مقالات خود را به دبیرخانۀ ستاد بزرگداشت شیخ محمد خیابانی ارسال کرده اند، به بیان چکیدۀ مقالات ارسالی خود پرداختند.

سخنرانی میکائیل جمالپور به عنوان عضو کمیتۀ علمی دبیرخانۀ ستاد بزرگداشت شیخ محمد خیابانی و کارشناس مسایل سیاسی، از دیگر بخش های پیش همایش دانش آموزی شیخ محمد خیابانی بود.

همچنین در بخش پایانی این پیش همایش نیز دانش آموزان و معلمان فعال آذربایجان شرقی که با دبیرخانه ستاد برگزاری همایش بین المللی شیخ محمد خیابانی همکاری داشتند و یا به این دبیرخانه مقاله ارسال کرده بودند، معرفی شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

همایش بین‌المللی و دو روزۀ بزرگداشت شهید شیخ محمدخیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی این روحانی مبارز در انقلاب مشروطیت ایران، در روز 22 اسفند سال جاری مقارن با «روز شهید و بزرگداشت مقام شهدا»، به ترتیب در شهرهای تبریز و شبستر و روز 23 اسفند در تهران برگزار خواهد شد.

شیخ محمد خیابانی از روحانیون مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که یکصد سال پیش در 21 شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی، در راه مبارزه با استعمار توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.

کد خبر 1029134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha