احیای فریضه زکات نیازمند تبلیغ و فرهنگ سازی است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: احیای فریضه زکات نیازمند تبلیغ و فرهنگ سازی است و روحانیون و افرادی که توانایی دارند باید برای احیای فرهنگ زکات در جامعه تبلیغ و تلاش کنند.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در حاشیه جلسه ستاد زکات این شهرستان با بیان اینکه احیای فریضه زکات نیازمند تبلیغ و فرهنگ سازی است، گفت: روحانیون و افرادی که توانایی دارند باید برای احیای فرهنگ زکات در جامعه تبلیغ و تلاش کنند.

 

امام جمعه آران و بیدگل  با بیان اینکه انفاق و کمک به دیگران در فطرت انسان وجود دارد، افزود: سطح کمک های مردمی پایین نیامده بلکه بالغ بر ۳۰ موسسه خیریه در سطح شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که مردم و خیرین شهرستان به این موسسات کمک می کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی تاکید کرد: ساماندهی مصرف برای اقشار مختلف، ظرفیت و توانمندی های شهرستان، شناسایی افراد متمکن و مهارت اموزی و نیکوکاری نیازمند طراحی سامانه ای جامع است.

 

امام جمعه آران و بیدگل اظهار داشت: احیای فریضه زکات در جامعه موجب احیای فرهنگ اسلامی می شود و باید برای ترویج و تشویق مردم به پرداخت زکات گزارش های شفاف به مردم ارائه شود.

 

نقش زکات در عدالت اجتماعی

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل هم در این خصوص گفت: نقش زکات در عدالت اجتماعی جامعه تاثیر بسزایی دارد از جمله اینکه موجب فقر زدایی اجتماعی می شود.

 

دکتر اسماعیل بایبوردی با بیان اینکه اگر خمس و زکات به موقع پرداخت شود نیازمندی در جامعه نخواهیم داشت، افزود: باید به گونه ای این فریضه الهی را در جامعه نهادینه کنیم که مردم داوطلبانه در این موضوع مشارکت کنند.

 

نشست ستاد زکات شهرستان آران و بیدگل با حضور رئیس ستاد زکات استان اصفهان، امام جمعه و فرماندار آران و بیدگل و اعضای این ستاد در دفتر امام جمعه آران و بیدگل برگزار شد.

 

بر اساس فقه اسلام گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مشمول پرداخت زکات واجب می‌شوند که البته پرداخت زکات مستحبی مشمول موضوع خاصی نیست و انفاق به شمار می‌آید.

کد خبر 1029665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha