دیدار مدیر حوزه های علمیه خواهران با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

مدیر حوزه های علمیه خواهران با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیدار و گفت و گو کرد.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور  با حضور در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، دبیرکل این مجمع دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار مدیر حوزه های علمیه خواهران گزارشی از فعالیت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، مدیریت های استانی و مدارس علمیه سراسر کشور ارائه داد و در ادامه به ظرفیت های بانوان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

وی با بیان این که در حوزه فرهنگی خواهران کمتر دیده شده اند و دستگاه ها نیز خود را موظف به استفاده از این ظرفیت ندانسته اند، اظهار داشت: به دنبال رایزنی با دستگاه های مختلف جهت استفاده از توان و ظرفیت بانوان طلبه در امور فرهنگی و اجتماعی هستیم و در همین راستا می توانیم همکاری های خوبی را با مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بعد داخلی و بین المللی داشته باشیم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان این که کم انگاشتی و کاستی انگاشتی نگاه به ظرفیت زنان یک آسیب است، گفت: با توجه به تمامی مقامات قرآن که در هیچ یک از آنها انحصاری ذکر نشده و تفاوتی بین مرد و زن وجود ندارد، ضروری است این آسیب برطرف شده و ظرفیت های بانوان دیده شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که هر جا زنان حضور پیدا کرده اند آورده های آنان اگر بیشتر نباشد کمتر از مردان نبوده است و این نگاه باید بین المللی شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران ظرفیت کم نظیری است که می تواند آورده های خوبی را برای جامعه داخلی و بین المللی داشته باشد و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

در پایان این دیدار، طرفین جهت همکاری های بیشتر فرهنگی و اجتماعی در حوزه های مختلف اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 1029750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha