یادواره لشکر فرشتگان تاریخ ساز به همراه رونمایی از سندهویتی مادر شهید سلیمانی برگزار شد

نخستین یادواره استانی بانوان شهیده، جانباز و آزاده تحت عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ ساز»به همراه رونمایی از سند هویتی مادر شهید سلیمانی و شناسنامه شهیده محبوبه مرسل پور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یکشنبه (3 اسفند) نخستین یادواره استانی بانوان شهیده، جانباز و آزاده استان با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» به همراه تجلیل از خانواده آنان و با حضور مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و تعدادی از مسئولین و خانواده های شهدا در گلزار شهدای کرمان در جوار مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

 

 

 

علی زینی وند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: به خصوص در جنگ تحمیلی قطعاً نقشی که بانوان داشتند، خیلی به آن پرداخته نشده و زجر و سختی که بانوان در فراق عزیزان، فرزندان و همسران دیدند و رنج هایی که قریب به 40 سال در کنار جانبازان عزیز تحمل می کنند، این ها را حتماً ما خیلی برجسته ندیده ایم بنابراین نقش بانوان و زنان این سرزمین را باید خیلی بیشتر تکریم کنیم.

 

 

استاندار کرمان بیان کرد: باید با الگوگیری از حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) یک الگوی آرمانی به وجود بیاید تا برای نسل های امروز که مورد هدف دشمنان قرار دارند، راهنما و الگو باشد.

 

 

وی ادامه داد: نسل بانوان ایثارگر باید نقش تاریخی خود را در این مقطع تکمیل کنند و به این مسائل بپردازند و در دل بانوان ایثارگر و تشکل های ایثارگری باید تشکل های دانش بنیان مبتنی بر دانش اسلامی و گفتمان عظیم انقلاب اسلامی برگرفته از گفتمان پرمحتوای مقام معظم رهبری تولید و به جامعه تبیین شود و این نسل جدید یک الگوی مستحکم داشته باشند.

 

 

 

زینی وند تصریح کرد: باید نقش ایثارگری و شهادت تکمیل شود که بانوان می توانند یک هدایت گری و الگو سازی در این حوزه برای سربلندی ایران داشته باشند.

 

 

 

احمد گروهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان  هم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: این مراسم برای تجلیل و قدردانی از شهدای زن و ایثارگر استان کرمان برگزار شده و امیدوارم خداوند تبارک و تعالی به همه ما توفیق دهد در جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بتوانیم گامی برداریم.

 

وی با بیان اینکه بهترین الگوی زنان حضرت فاطمه زهرا(س) است و شهدای زن با تأسی از آن حضرت در مسیر حق و دفاع از اسلام و نظام جان خود را تقدیم کردند؛ تبیین نقش زنان در جامعه اسلامی، جایگاه زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارج نهادن به مقام شامخ زنان قهرمان استان کرمان را از اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد.

 

گروهی خاطرنشان کرد: در راستای یادواره شهدای زن با خانواده های تعدادی از شهدای زن در استان کرمان دیدار داشتیم و همچنین جمع آوری زندگینامه، آثار و دست نوشته های این شهدا و انتشار آن از طریق فضای مجازی در دستور کار است و در جلسه با شهردار کرمان مقرر شد نامگذاری معابر و یکی از میادین شهری به عنوان یادمانی از این بزرگان و ایثارگران انجام شود و همچنین کاشت نهال به یاد این شهدا و ایثارگران در برنامه قرار دارد.

 

 

 

به گزارش شبستان؛ نخستین یادواره بانوان شهید، جانباز و آزاده استان کرمان تحت عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» با برنامه های متنوع از جمله اجرای نمایش، اجرای سرود دختران، رونمایی از شناسنامه شهیده محبوبه مرسل پور و همچنین رونمایی سند هویتی مادر شهید سلیمانی انجام و از تعدادی از خانواده های شهدا تجلیل شدند.

 

 

این شهدا از جمله شهدای دفاع مقدس، شهدای حادثه خونین مکه مکرمه، شهدای حادثه انفجار هواپیما توسط آمریکا، شهدای امنیت در درگیری با اشرار و شهدای مراسم تشییع شهید سلیمانی هستند.

 

 

 

 

کد خبر 1029907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha