بیانیه دولت و آژانس خلاف قانون است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بیانیه دولت و آژانس سازمان اتمی خلاف قانون است، گفت: در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آمده است که هرگونه نظارت های فراتر از پادمان از جمله پروتکل الحاقی باید متوقف شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید محمود نبویان در ادامه جلسه علنی مجلس در واکنش به موافقت نامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته ای گفت: بیانیه دولت و آژانس خلاف قانون است زیرا در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آمده است که هرگونه نظارت های فراتر از پادمان از جمله پروتکل الحاقی باید متوقف شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بند اول توافق نامه دولت با آژانس آمده است که ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقت نامه جامع پادمان خود با آژانس ادامه می دهد، این بند مطابق قانون است اما در بند دوم به موافقت نامه دوجانبه و موقت و راستی آزمایی آژانس اشاره شده است و همچنین به فهرستی تاکید شده است که این فهرست معلوم نیست به چه موضوعاتی اشاره دارد.

 

وی بیان کرد: در این بیانیه درباره نصب دوربین های اضافی و نظارت های سرزده یا حضور بازرسان آژانس به صورت مادام العمر مجوزهای داده شده است این در حالی است که مصوبه مجلس مانع این اقدامات می شود.

 

همچنین، علی اکبر کریمی نیز در این رابطه گفت: مسئول اجرای مصوبه مجلس رییس جمهور و مسئولان اجرایی است. با توجه به اظهارات متناقضی که آقای رییس جمهور در مورد قانون مجلس دارند تردید جدی در حسن نیت دولت داریم و بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی تردیدهای ما را تقویت کرد.

 

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه اعتمادی به آژانس نیست، گفت: با توجه به موضوع جاسوسی برخی از بازرسان سازمان انرژی اتمی و مستنداتی که وجود درد اینها بارها اطلاغات مهم را از کشور ما خارج کرده اند بحث ترور دانشمندان هسته ای را جدی بگیریم چرا که همین بازرسان با بیرون بردن اطلاعات زمینه این کار را فراهم کردند.

 

همچنین، حبیب الله دهمرده نیز در این رابطه گفت: ملت ایران بدانند که مجلس اجازه نمی دهد که هیچ کس قانون مصوب را زیر پا بگذارد. رهبر معظم انقلاب فرمودن تحریم ها باید لغو شود و در این راستا راستی آزمایی شود. فرمایش ایشان برای ما در این رابطه فصل الخطاب ست و هیچ کس نمی تواند از آن تخطی کند.

 

همچنین، محمدحسن آصفری نیز در این رابطه گفت: مصوبه مجلس یک اقدام بسیار بزرگی بود که تواند طرف های مقابل را سر جای خود بنشاند و ملزم به رفع تحریم ها کند اما امروز متاسفانه شاهدیم که برخی علاقه ای به اجرای این قانون ندارند.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچ کس اجازه ندارد مصوبه مجلس را به صورت غیر قانونی اجرایی نکند. همه ملزم به اجرای قانون هستند، دولت موظف است از فردا 5 اسفند مصوبه مجلس را اجرایی کند.

کد خبر 1030270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha