باید آمادگی لازم برای جذب تکنولوژی اینترنت نسل ۵ را در کشور ایجاد کنیم

هاشمی گفت:بر اساس پیش بینی های صورت گرفته نسل پنجم ارتباطات تا سال ۲۰۲۴ جهانی خواهد شد و ما باید در این ارتباط آمادگی لازم را داشته باشیم، ما باید آمادگی لازم برای جذب تکنولوژی و فناوری ۵G را در کشور ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ستار هاشمی» شامگاه(۴ اسفند) در مراسم رونمایی از اولین دکل اینترنت ۵G همراه اول در منطقه ثامن اظهار کرد: ما مطابق اسناد بالادستی و طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، مکلف به آن هستیم که ۱۰ کاربران شبکه ملی اطلاعات را در بستر فناوری های نوین به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم تا سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور در افق ۱۴۰۴، طبق اسناد بالادستی باید به ۱۰ درصد برسد.

 

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ادامه داد: . در طی سه اخیر ما در وزارت ارتباطات سند و نقشه راهی در دستور کار قرار دادیم و متناسب با همین نقشه راه تکالیفی را برای حوزه های حاکمیتی ( سازمان تنظیم، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورها در کشور) ترسیم کرده ایم و در یک تعامل و هم افزایی که اتفاق افتاد، امروز شاهد به بار نشستن ثمرات این هم افزایی و تعامل سازنده در خانواده ارتباطات کشور هستیم.

 

وی بیان کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته نسل پنجم ارتباطات تا سال ۲۰۲۴ جهانی خواهد شد و ما باید در این ارتباط آمادگی لازم را داشته باشیم، ما باید آمادگی لازم برای جذب تکنولوژی و فناوری ۵G را در کشور ایجاد کنیم زیرا در ۵G مزیت رقابتی داریم و دلیل این مزیت مسائل فنی است.

 

هاشمی اضافه کرد: نسل پنج تلفن همراه بستری برای ایجاد خلاقیت و شکل گیری اقتصاد نوین و دیجیتال است و باور ما بر این بوده که ورود همراه اول به این موضوع به موقع بود.

کد خبر 1030464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha