توفیقات روزانه متناسب با ظرفیت افراد متفاوت است

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند منطقه مرکزی کشور با اشاره به خیرخواهی و توفقیات عظیم در بین برخی از افراد جامعه گفت: توفیقات روزانه و این دسته از نعمت های حضرتت حق متناسب با ظرفیت افراد متفاوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «سید جانمراد موسوی» به مناسبت اعیاد ماه رجب در نشست با کارکنان و نیروهای گروه پدافندهوایی واکنش سریع اصفهان به اهمیت خدمت به مردم و انجام اعمال عبادی اشاره کرد و اظهارداشت: انسان نباید توفقیات ارزشمند زندگی خود را با غفلت از بین ببرد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند منطقه مرکزی کشور ادامه داد: توفیقات روزانه و این دسته از نعمت های حضرتت حق  متناسب با ظرفیت افراد متفاوت است که هرچقدر انسان این توان و ظرفیت را بالا ببرد جایگاه و زمینه دریافت این لطف پرودگار برای او نیز بیشتر می شود.

 

وی با بیان اینکه انسان بنا به فرمایش امام جواد(ع) به توفیق الهی، موعظه کننده از درون و بیرون از وجود خود نیاز دارد، تصریح کرد:  بسیاری از اقدامات نیکو و پسندیده انسان بر اساس همین توفیقات است که به انسان داده می شود.

 

حجت الاسلام موسوی این موضوع را وابسته به ظرفیت درونی هر فردی دانست و اذعان داشت: هرچقدر وسعت پذیرش و درک انسان بیشتر باشد، از این نعمت ها نیز به اندازه بیشتری استفاده خواهد برد.

 

وی با اشاره به اینکه نفس لوامه و وجدان بیدار موعظه گری از درون برای افراد هستند، یادآورشد:  غفلت و خواب وجدان بیدار موجب بروز انحراف های بسیاری در طول عمر خواهد شد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند منطقه مرکزی کشور با تاکید بر اینکه  انسان به موعظه کننده از بیرون نیز نیاز دارد، اضافه کرد: فارغ از اینکه فرد موعظه گر چه کسی و دارای چه ویژگی هایی است باید  لطف پسندیده او که زمینه ای برای پیشرفت انسان است را قبول کنیم.

 

وی در پاسخ به سوال پیرامون این موضوع که موعظه گر اول باید خود عامل باشد و بعد به دیگران توصیه کند، گفت: افراد اهل عمل باید پذیرنده پیام و زمینه سازی برای هدایت و سعادت را در خود فراهم می کنند.

کد خبر 1030580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha