مسئول مسجدی اهل رانت و فساد نیست/ توجه به محتواهای پرورشی و تربیتی اصل مهم آموزش است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه توجه به محتواهای پرورشی و تربیتی اصل مهم آموزش است گفت: مسئول مسجدی اهل رانت و فساد نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» طی دیدار با جمع از معلمان مدارس اسلامی راهیان کوثر که سه شنبه ۵ اسفند برگزار شد گفت: توجه به محتواهای پرورشی و تربیتی یکی از اصول مهم در امر آموزش است.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: معارف و دستورات اهل بیت(ع) همواره جامعه ساز، حیات بخش و امیدآفرین است به همین منظور ضروری است نسبت به معارف الهی در مدارس توجه ویژه ای شود. 

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به فضائل امیرالمومنین(ع) با توجه به فرا رسیدن سالروز میلاد آن حضرت بیان کرد: فضائل و ویژگی های امیرالمومنین(ع) بسیار زیاد است و بخشی عمده آن بیان و ثبت نشده است.

 

وی اظهار کرد: ما شیعیان و پیروان حضرت علی(ع) همواره باید با متوجه این مطلب باشیم که به عنوان شیعه آن حضرت در عمل نیز اینگونه هستیم؟ توجه به آموزه های دینی و معرفتی از جمله مسائل قابل توجهی است که معلمان باید نسبت به آن بپردازند.

 

امام جمعه کرج بیان کرد: مدرسه خوب زمینه ایجاد یک جامعه سلامت و سالم است، این در حالی است که با روی کار آمدن مدارس غیرانتفاعی و کنکور مسأله پرورش پس از آموزش قرار گرفت. 

 

وی با ضرورت توجه به محتواهای پرورشی و تربیتی به اندازه محتواهای علمی بیان کرد: کسی که به مسجد می رود، نماز می خواند با آن فردی که تربیت و پرورش یافته مسجد نیست متفاوت است.

 

به گفته رئیس شورای فرهنگی عمومی استان البرز مربی همواره علاوه به کسب معرفت های علمی باید با عشق به حرفه خود نگاه کند و آن را یک شغل نبیند.

 

نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: نخستین سالهای شکل گیری انقلاب اسلامی، افرادی که مسئولیت امور را برعهده داشتند افراد مسجدی و تربیت یافته نهاد مسجد بود از این رو طی آن سالها از اختلاس و فساد خبری نبود.

 

 

کد خبر 1030935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha