کمبود فضای آموزشی در شهرک های اقماری از مشکلات شهر زنجان است

حقیقی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در شهرک های اقماری از مشکلات کنونی شهر زنجان است، گفت: در سه سال آینده ۶۳ مدرسه در استان زنجان ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان شامگاه سه شنبه در حاشیه مراسم بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور که به صورت همزمان با سراسر کشور بصورت ویدئو کنفراس با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی در شهرک های اقماری از مشکلات کنونی شهر زنجان است.

 

فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه ایجاد فضاهای آموزشی در شهرک های اقماری یکی از دغدغه های استان است، گفت: بایستی در زمان ساخت شهرک های اقماری فضای آموزشی پیش بینی شود.

 

وی با یادآوری اینکه توجه به انبوه سازی در شهرها موجب می شود دانش آموزان از داشتن فضای آموزشی محروم شوند، گفت: از اینرو متولیان این موضوع در پیش بینی فضای آموزشی در این شهرک ها همت کنند.

 

استاندار زنجان به وجود متقاضی در طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان اشاره کرد و گفت: در صورت اجازه احداث مسکن در این طرح را خواهیم داد که توجه به فضای آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

 

به گفته حقیقی، خیرین مدرسه ساز اقدامات تحسین برانگیزی در ساخت مدرسه دارند، گفت: متاسفانه وضعیت در حوزه آموزشی به گونه ای است که خیرین در حال رسیدگی به نابسامانی ها هستند.

 

وی به نقش خیرین در جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کمک ۷ هزار نفر از مردم در قالب سفیران سلامت و نیز کمک ۲۵ میلیارد تومانی در قالب کمک مومنانه، از جمله این اقدامات بوده است.

 

استاندار زنجان به تفاهم نامه ساخت 23 پروژه با سرمایه گذاری 19 میلیارد تومانی با مشارکت خیرین اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ پروژه توسط بنیاد برکت و مابقی توسط خیرین این بخش احداث می‌شود.

 

حقیقی همچنین به تفاهم نامه ساخت یک هزارو ۷۰۰ کلاس درس در این استان اشاره کرد و افزود: با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل راه شهرسازی استان زنجان نیز ۶۳ مدرسه با ۷۵۶ کلاس درس طی سه سال آینده در این استان ساخته می‌شود.

 

کد خبر 1030969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha