رفع موانع امر به معروف و نهی از منکر از رسالت ‌های مهم در جامعه امروز است

حجت الاسلام میرزایی گفت: رفع موانع امر به معروف و نهی از منکر یکی از رسالت ‌های مهم امروز محسوب می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام «روح الله میرزایی» در مراسم تودیع و معارفه دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین بیان کرد: انقلاب اسلامی بزرگترین نهی از منکر و بزرگترین امر به معروف تاریخ است که به ظهور یک نظام اسلامی منجر شد.

 

قائم مقام ستاد  امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: رفع موانع امر به معروف و نهی از منکر یکی از رسالت ‌های مهم امروز محسوب می‌ شود که تلاش می ‌کنیم هر روز گام های جدی‌تری برای تحقق این رسالت برداریم.

 

وی عنوان کرد: استان قزوین جزو بهترین و فعال‌ ترین استان‌ها در عرصه امر به معروف و نهی از منکر در کشور است و امیدواریم از این پس هم با نشاط بیشتری برنامه‌های این حوزه دنبال شود.

 

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام علی (ع) در حدیثی فرموده‌اند امر به معروف و نهی از منکر 2 مخلوق از مخلوقات و یا 2 خُلق از اخلاقیات خدای متعال هستند و هر که این فریضه را یاری کند، به عزت دست می ‌یابد و هر که آن را نادیده بگیرد به ذلت کشیده می ‌شود.

 

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» توضیح داد: امام خمینی(ره) کاپیتولاسیون را منکر زمان معرفی و در مقابل آن با قدرت ایستادگی کرد و در نهایت به عزت و عظمت رسید؛ ما هم ‌باید با همان جدیت حامی امر به معروف و نهی از منکر باشیم و از حمایت اهل منکر پرهیز کنیم.

 

وی اعلام کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، بدترین ‌ها بر شما مسلط می‌ شوند و پس از آن حرف‌های شما اثری ندارد و صدای شما به جایی نمی‌رسد؛ ما هم ‌باید با احیای جدی امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم بهترین انسان‌ ها و شایسته‌ ترین افراد وارد عرصه‌های خدمتی بشوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر پیش ‌نیازهایی دارند، تذکر، موعظه، نصحیت، توصیه و ارشاد همگی پیش ‌نیازهای امر به معروف و نهی از منکر هستند و پس از طی این مراحل باید به معروف امر کنیم و التماسی برخورد نکنیم.

 

وی اعلام کرد: یکی از والاترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر، قیام اباعبدالله الحسین (ع) بر علیه سلطه یزیدیان بود؛ امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه برخواست نه فقط برای حجاب،  امام خمینی(ره) هم برای مبارزه با قانون کاپیتولاسیون در حکومت فاسد ستمشاهی که بزرگ ‌ترین منکر زمان بود قیام کرد و نشان داد سلطه اجانب بر کشور، منکر زمان است و باید با آن مقابله کرد.

 

آیت‌ الله عابدینی خاطر نشان کرد: اعتقاد داریم همه‌ اهل عالم مشغول عبادت هستند اما اینکه چه چیزی را عبادت می‌کنند مهم است، خداوند فرموده فقط مرا عبادت کنید، در امر به معروف و نهی از منکر هم همین گونه است و همه مشغول امر و نهی هستند اما اینکه به چه چیزی امر و نهی می ‌کنند اهمیت دارد، مومنان به معروف امر کرده و منافقان به منکر امر می‌ کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: خداوند فرموده منافقان دائم به منکر امر می‌کنند، آنها تلاش می‌کنند ولایت طاغوت، اقتصاد ربوی و فاصله‌ های طبقاتی در جامعه وجود داشته باشد؛ از خدا می ‌خواهیم لیاقت این را داشته باشیم که در امر و نهی دینی شریک شویم و کاری کنیم همه انسان‌ها به جد در موضوع امر به معروف و نهی از منکر حساس و پای کار باشند.

 

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام حجت بحری به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین معرفی شد و از خدمات عباس کاظمی دبیر پیشین این ستاد قدردانی شد.

 

کد خبر 1030970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha