کتاب فرصتی برای توسعه همه جانبه/توزیع بسته های فراغتی

نشست جمعی از اعضای باشگاه کتابخوانی تیران با مسئولان شهری در حالی برگزار شد که آن ها کتاب و مطالعه را فرصتی ارزشمند برای توسعه همه جانبه برشمردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، همزمان با میلاد حضرت علی(ع) نشست مشترک جمعی از اعضای باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان تیران با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و معاون شهر و کارشناسان تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی در محل کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران برگزارشد.

 

در این نشست تسهیل گر این باشگاه ها، سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه های جام باشگاه های کتابخوانی را معرفی و همکاری و مشارکت در راستای اجرای طرح پروژه فرهنگی آزاد راه کتاب را مولفه ای برای موفقیت بیشتر در گسترش فرهنگ کتابخوانی اعلام کرد.

 

اجرای نمایش با موضوع کتاب از دیگر برنامه های این نشست بود که بر اهدا کتاب، خلاصه گویی و اشتراک گذاری کتاب های فردی با دیگر دوستان در این فعالیت هنری تاکید شد.

*پارلمان شهری حامی طرح های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر

 

رئیس شورای اسلامی شهر تیران در این جلسه به حمایت مادی و معنوی شورای اسلامی از طرح های نهادهای مردمی و جوانان اشاره کرد و گفت: پارلمان شهری حامی طرح های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر است.

«اصغر صالحی» ادامه داد: ایده وطرح و پیشنهادات جوانان و کانون های فرهنگی و هنری همواره مورد توجه بوده و با توجه به سرانه اعتباری فرهنگی از فعالیت های این مراکز حمایت شده است.

 

*توسعه پایدار و مشارکت مردمی

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تیران نیز در ادامه این نشست به مقوله توسعه پایدار اشاره کرد و اظهارداشت: توسعه پایدار به مشارکت و همکاری مردم نیاز دارد.

 

«علی دادخواه» با بیان اینکه ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی یکی از ضرورت های جامعه است، تصریح کرد: اقدامات کانون فرهنگی وهنری امام حسن مجتبی(ع) تیران و موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا که با محوریت جوانان و نوجوانان و خانواده های آن ها است، به ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری شهر کمک کرده است.

*آبادانی شهر وابسته به پویایی مردم

 

معاون شهردار تیران با اشاره به وجه متمایز زندگی انسانی و حیوانی تصریح کرد: انسان ها بر خلاف دیگر موجودات زنده پویایی و روند روبه رشدی هستند که پویایی و توجه به پیشرفت همه جانبه رشد آن ها و آبادانی مناطق زندگی آنان را فراهم می کند.

 

«ابراهیم شجاعی» با بیان اینکه ایده های خلاق و نوآورانه تشکل های مردم نهاد و جوانان در پیشرفت شهر موثر است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری همواره از این ایده و نظرات بهره می گیرد.

 

*قانونمداری برای کاهش تصادفات

 

کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در این نشست ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی را مهم برشمردند و از نهادهای فرهنگی خواستند تا در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند.

 

بی توجهی به حقوق دیگران، عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم کنترل هیجان در رانندگی به گفته کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی موجب بروز حوادث ترافیکی زیادی شده است.

 

 

 

کد خبر 1031433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha